  • Data: 2005-10-21 15:46:23
    Temat: Re: VAT-zwolnienie/brak zwolnienia
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    .
    Dnia 21-10-2005 11:00, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    Korzystał z przepisów do którego nie miał prawa - na pewno
    > wiesz co piszesz ?

    zaskocze Cie, wiem
    Problem polega wlasnie na tym, ze skorzystal ze zwolnienia nie majac
    prawa do niego, stad wynika obowiazek zaplacenia VAT od wykonanych
    czynnosci za czas, kiedy Jarek "myslal ze jest zwolniony"

    > Wolno ci.

    OK, niekoniecznie w zwiazku z lektura forum, chociaz poczytalam
    rowniez,zgadzam sie na te rachunki

    > Co z VATem ?

    > Dokładniej: od jakiej kwoty zostanie wykazany, czy i przez kogo
    > może zostać uznany za naliczony.

    juz pisalam od jakiej ja bym naliczyla w tej chwili, i pod rzadami
    starej ustawy - potraktowalabym zaplacona kwote brutto - 18,03 % w tym,
    co otrzymalam na podstawie wystawionego wczesniej rachunku
    i jak na moj gust ( byl moment ze mialam watpliwosci) jest podobnie
    art.88
    3a. Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu
    różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne
    w przypadku gdy:
    2) transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu, jest
    zwolniona od podatku - a kwota wykazana w fakturze nie została uregulowana

    czyli tylko w sytuacji, gdy czynnosc byla zwolniona badz nie
    podlegajaca, a podatek oplacono, mozna odliczyc VAT
    pozostaje problem, czy mozna wystawic fakture korygujaca do rachunku
    jezeli mozna - zakladamy, ze mozna odliczyc
    ale ja stoje dalej na stanowisku,ze fakture korygujaca mozna wystawic
    tylko, zgodnie z ustawa, w przypadku wystawienia wczesniej faktury - nie
    rachunku

    > Wg starej ustawy było mniej jasno - ale takie były interpretacje.
    > Dla uproszczenia poproszę i informację ile i czego zostanie
    > wykazane jeśli na "rachunku" (omyłkowym) było 100 zł

    81,97 netto VAT 18,03 o ile mowimy o samej zaplacie VAT w przypadku
    opisanym wyzej

    > Stosowny przepis Ordynacji który doskonale znasz.
    > Jeśli dana sprzedaż NIE podlega pod ustawę o VAT - to dotyczą
    > jej przepisy ogólne.

    OK, zgadzam sie z Toba na rachunki
    i co teraz?
    twierdzisz, ze mam prawo wystawic rachunek z ordynacji - OK
    wystawiam
    ale ordynacja nie mowi nic o r-kach korygujacych
    mowi o tym ustawa VAT, ktora dla r-ku jest wg Ciebie przepisem
    szczegolnym i OK - przyznaje racje
    ale ta ustawa,mowi o fakturze korygujacej wystawianej do faktury -
    faktury na podstawie ustawy VAT nie ordynacji- wiec jak mozna twierdzic,
    ze korekte faktury mozna odniesc do r-ku wystawionego zgodnie z ordynacja?

> [...]
    > lub świadczenia usług, dokonywanych przez podatników
    > zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni,
    > jeżeli miejscem opodatkowania tych czynności jest terytorium
    > państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju lub
    > terytorium państwa trzeciego i dla tych czynności podatnicy
    > ci nie są zidentyfikowani dla podatku od wartości dodanej
    > lub - w przypadku terytorium państwa trzeciego - podatku
    > o podobnym charakterze.
    > ---
    >

    > Niemniej JEŚLI ktoś taki powód wymyśli - to IMO (bez "H")
    > rachunek powinien być wystawiony i dziś.

    OK, zgodzilam sie na r-ek, a dalej sami piszesz, kto ma prawo wystawic
    fakture
    podatnik VAT zarejestrowany
    rozporzadzenie mowi to samo
    § 8. 1. Zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający
    numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami
    "FAKTURA VAT"

    > Możesz po polsku ?
    > Dokument bez słów "faktura VAT" (tudzież np. niwykazanej stawki
    > czy kwoty podatku) formanie fakturą nie jest - co IMO nie przeszkadza
    > w wystawieniu korekty.

    bardzo prosze
    gdybym chiala wystawic fakture, to bym ja wystawila
    szczegolnie w sytuacji, gdzie jak sam stwierdziles, czynnosci nie
    podlegajacych pod ustawe VAT na terenie kraju jest coraz mniej
    pojawiaja sie czynnosci nie podlegajace pod ustawe , wykonywane poza krajem
    ale wtedy dziala rozporzadzenie
    $27
    4. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie
    tych czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest
    zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium
    państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że
    zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.
    czyli dalej jest mowa, ze mimo, iz czynnosc nie podlega pod ustawe, to
    wystawia sie r-ek

    > ...no jak kiedyś MF przed NSA przegrał to widać jeszcze jakiś urzędnik
    > co to pamięta w MF nadal pracuje...

    nie bede wnikala co bylo kiedys, jest dzisiaj
    a ja dawno nie znalazlam nic takiego

    > [...]
    >

    > JUŻ (teraz) zarejestrowanego.

    mowimy o fakturze korygujacej
    nie wystawianiu faktury

    > ??
    > Jaką "każdą" ?
    > Wykazuję że podatnik POWINIEN bo mu USTAWA NAKAZUJE.

    podatnik powinien sie zarejestrowac wtedy, kiedy wszedl w obowiazek
    podatkowy
    jako zarejestrowany podatnik mial obowiazek wystawiac faktury
    i co z tego,ze ustawa nakazywala?;>

    > PODATNIK ???

    mialam na mysli urzednika
    i mam wrazenie, ze dobrze o tym wiedziales
    ale OK
    bede pisala pelnymi zdaniami

    ano ;O
    nikt nie zapomnial
    podatnik wsytawial rachunki w blgiej niewiedzy,ze jest podatnikem VAT
    a to komplikuje pewne rozwazania

    > Skoro to MIAŁA BYĆ faktura...
    > Przecież to nie podatnik decyduje co MIAŁ wystawić.
    > Napisał co napisał - omyłkowo.

    nie
    napisal w niewiedzy, ze jest podatnikiem VAT, a to pewna roznica

    > I nie liczy się jego intencja - czy on CHCIAŁ napisać że "100 sztuk"
    > czy CHCIAŁ napisać "rachunek" - jak MIAŁO BYĆ "150 sztuk" oraz
    > MIAŁO BYĆ "faktura VAT" to jego psim obowiązkiem jest skorygować
    > to co napisał NIEPRAWIDŁOWO.

    tak??nie moze byc

    nier ja
    podatnik
    to nie ja powiedzialam, ze nieznajomosc prawa szkodzi

    glownie podatnikowi

    > [...]

    dalej twierdze, ze napisano ( co sam cytowales) ze faktura korygujaca
    koryguje sie wystawiona wczesniej fakture

    > A gdzie tam. Sama pisałaś że brak napisu "faktura VAT" można
    > uznać za "mniejszy błąd"

    naprawde???
    albo dodales
    albo bylam nie w stanie pisac
    wiec nie wiem jak cos takiego moglo wyjsc spod maich palcow;>

    mimo że FORMALNIE (patrz wyżej)
    > faktura to nie jest, a jak również wyżej pisałem - INTENCJA
    > wystawcy się nie liczy. To co CHCIAŁ napisać czy to co MYŚLAŁ
    > że jest dobrze jest jego sprawą - po stwierdzeniu że napisał
    > ŹLE - nie tylko błędną ilość sztuk, ale dajmy na to dla
    > daty sprzedaży TOWARU zastosował metodę dopuszczoną tylko
    > dla pewnych usług (czyli "w miesiącu styczniu" :)) to
    > powinien dopisać nieistniejące pozycje.

    acha!!! i jeszcze intencje na fakturze, mimo ze ta takowych rubryk nie
    posiada;>

    > Stan formalny mamy taki:
    > - podatnik MYŚLAŁ że jest zwolniony
    > - podatnik NIE BYŁ zwolniony
    > - podatnik NIE JEST zwolniony i JEST zarejestrowany.

    myslenie jego bylo bledne
    ano nie byl
    nie jest zwolniony i w okresie sprzedazy nie byl zarejestrowany

    > Co jest potrzebne żeby dokument był fakturą ?
    > To ty coś pisałaś o "mniejszym błędzie"...

    nie
    nogdzie nie pisalam, zeby wystawienie rachunku z ordynacji zamiast
    faktury z VAT bylo bledem mniejszej wagi

    > Lepiej. Zdecydowania :)
    > Ale taka potrzeba jest jak faktura została wystawiona omyłkowo - tj.
    > nie była potrzebna a ktoś ją wystawił.
    > IMO nie ma zastosowania do naszego przypadku.

    to bylo odnosnie innych przypadkow
    zeby bylo "zyciwiej"
    ale nie odnosnie tego konkretnego, "Jarkowego" przypadku

    > Art. 87 par. 1 Ordynacji.
    > Jak ty nie chcesz przyjąć że przepis o wystawianiu faktury jest
    > przepisem SZCZEGÓŁOWYM który dotyczy tylko tych przypadków KTÓRYCH
    > DOTYCZY to ja ci tego nie wytłumaczę :)

    a szkoda
    bo wystawienie rachunku, dlatego,ze czynnosc nie wymaga faktury
    a wystawienie rachunku, bo podatnik nie mial prawa do wystawienia faktury
    to 2 slownie:dwie rozne rzeczy

    > Ów szczegół był powodem nie tylko setek dyskusji na .podatki:

    przyznaje sie do blednego podejscia od strony rachunku
    ale to chyba na zasadzie, ze wystawienie f-ry w takiej sytuacji nie
    uchybialo niczemu
    ale nic wiecej we mnie nie wmowisz;>

    > Tu masz post w którym osobiście oberwałem za nieznajomość języka
    > polskiego i po którym poczytałem sobie to i owo:

    tu tez Cie rozczaruje.......US na dzien dobry, o ile ustawa nie mowi o
    tym, przedstawiam wszelkie definicje danych czynnosci

    > Google znalazł mi w cache stronę z vat.pl (niestety już niedostępną)
    > z interpretacją IS Katowice:

    jezeli dotyczy to dalej wystawiania rachunkow, a nie faktur korygujacych
    do wystawionmych rachunkow przez podmiot nie bedacy podatnikem VAT, nie
    wnosi to niczego do dyskusji

    > ^^^^
    > wykonujšcy czynno?ci nie podlegajšce opodatkowaniu
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > powinni dokumentować transakcje
    > wystawiajšc odpowiednie dowody księgowe, jak np. nota obcišżeniowa."
    >
    > "Na przykład nota" :> (a nie "tylko nota").

    ale jednak nota;>

    > Podatnik się mylił :]

    jest rzecza ludzka

    niekoniecznie godna podatnika VAT:>

    > Po raz ostatni: podobnie jak nie ma przepisu szczegółowego pozwalającego
    > pisać na grupę innego niż przepis ogólny z Konstytucji - nie ma przepisu
    > szczegółowego uchylającego przepis ogólny z Ordynacji dla podatników
    > VAT.
    > Przepis z ustawy o VAT dotyczy CZYNNOŚCI PODLEGAJĄCYCH USTAWIE.

    OK
    przerobilismy
    co nie znacza, ze sie pogodzilismy we wszytkim

    g.