  • Data: 2004-03-04 04:09:36
    Temat: Re: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 4 Mar 2004 04:37:25 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Blazej napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam klienta z Niemiec, któremu mam wysłać produkt. Jest to odbiorca końcowy,
    > czyli konsument. W jakiej cenie sprzedaję mu towar? Netto czy brutto? Jak
    > dalej wygląda cała transakcja? Jak to będzie wyglądało po wstąpieniu Polski
    > do UE?
    >
    > Pozdrawiam!
    > Błażej.

    Trudne pytanie - ale spróbuję.
    Żeby prawidłowo zaliczyć fakturę eksporową ze stawką "0" trzeba mieć dowód
    odprawy celnej "SAD-VAT"(z granicy). Nie wiem jak będzie wyglądała wysyłka
    i czy będzie podlegać takiej odprawie. Jeżeli nie posiada się takiego
    dokumentu - towar lub usługa jest objęta podatkiem wg obowiązującej stawki.
    to w/g stanu na dziś. Jak będzie po 1 maja - na razie ja nie wiem. Czytałem
    parę artykułów - ale to nie jest jescze prawo. Musimy poczekać na nową
    ustawę o VAT. ( jest projekt uchwalony przez sejm - ale dalej jest to tylko
    projekt).

    --
    Mieczysław
    ----