  • Data: 2004-03-04 13:01:20
    Temat: Re: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL> szukaj wiadomości tego autora

    >Czyli jesli odbiorca sobie zazyczy fakture wystawiamy ja w cenach netto i on
    >placi VAT u siebie? Jakie informacje od niego potrzebuje, aby wystawic taka
    >faktura dzis i po 1V?

    Musi byc zarejestrowanym podatnikiem VAT-EU, posiadac numer nip
    europejski z przedrostkiem DE w przypadku niemcow, musisz posiadac jego
    zgode na umieszczenie tego NIPu na fv i co najwazniesze Ty tez musisz
    byc zarejestrowanym podatnikiem VAT-EU - to po 1-wszym maja (
    prawdopodobnie )
    aha i najwazniejsze ---- musi w danym momencie naprawde byc tym
    podatnikiem... bedziesz to mogl weryfikowac w US'ch, biurach informacji
    podatkowej lub tu

    VIES SYSTEM
    <http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/
    vieshome.htm>

    teraz wystawiasz fv z 0 stawka VAT ale posiadajac dokumentacje ze towar
    przekroczyl granice kraju to jest chyba potwierdzona kopia SAD-1A

    >Jesli odbiora jest konsument wystawiam zwykly rachunek z VAT i wysylam
    >towar. To wszystko?

    wystawiasz zwykla fakture vat

    >Jak wyglada ta odprawa celna? Potrzebna bedzie tez na artykuly za 100 ??
    >Takze dla odbiorcy koncowego, jesli wystawiam mu zwykly paragon i place VAT?

    odprawy celnej nie bedzie.. po 1 maja przestaja dla nas istniec granice
    celne wewnatrz uni, bedziesz musial miec komplet dokumentacji ze towar
    przekroczyl granice Panstwa, ze zostal odebrany

    o vacie unijnym mozna mowic dlugo... tym bardziej ze jeszcze nie
    wszystko wiadomo.. ustawa jest wciaz projektem ustawy, no ale na
    szczescie jest VI dyrektywa UE.. mozna sobie troche poczytac ;-)))

    bubasss