  • Data: 2004-03-05 15:30:37
    Temat: Re: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2004, bosz wrote:

    >+ jerry1111 wrote:
    [...wyrzekanie na rząd, popieram...]
> [...]
    >+ > jest najnizszy VAT w UE). My sprzedajemy tam, a dla koncowego
    >+ > odbiorcy (w naszym kraju) sprzedajemy stamtad.
    >+ > Efekt? Ludziska w Polsce sie ciesza, bo mniej placa; rzad tamtego
    >+ > kraju sie cieszy, bo dostaje podatki; nasz rzad jak zwykle placze, bo
    >+ > nie ma kasy :-)
    >+ > Tyle ze sami tego chcieli... wiec ja optuje za 50% VAT!!
    >+ > Przynajmniej bede bardziej konkurencyjny w stosunku do reszty :-)
    >+
    >+ Bedziesz mial klopoty z udowodnienie, ze towar dotarl tam

    Chyba go źle zrozumiałeś.
    Zakłada firmę *w Miemczech*, jego firma *w Niemczech* kupuje u hurtownika
    pakuje i wysyła *do Polski*. Dopóki nie przekroczy limitu jest OK.
    Udowodnić musi ze towar dotarł *do Polski* :)

    BTW: W GP jest komentarz nawiązujący do zdziwienia :> naszego rządu
    iż znowu ktoś na Słowacji fabrykę stawia. Zamiast u nas, gdzie
    oferuje mu się podwyższone stawki ZUS i coś tam jeszcze.
    A na deser (uwaga skądinąd) to mamy 40% podatku dla kadry (ta kadra
    chyba jakieś tam wpływy ma :>) zamiast cienkich słowackich 19%.
    No niemożliwe... takie solidne koszty się zapewnia...
    a oni nie chcą... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)