  • Data: 2005-10-17 12:52:00
    Temat: Re: Używanie towaru w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Oct 2005, p083 wrote:

> [...]
    [...]
    > Dowodem wewnętrznym wyksięgowujesz z towarów i w tym samym wieszu
    > wksięgowujesz w pozostałe wydatki.

    Aczkolwiek nie mam wątpliwości co do samego przeksięgowania przez
    wpisanie do KPiR w tym samym wierszu "10 na minus" oraz "14 na plus",
    to mam pytania:
    1. Czy wystawienie DW jest w takim przypadku konieczne ?
    2. Czy wystawienie DW jest w takim przypadku dopuszczalne ?

    W obu przypadkach poproszę o podanie podstawy prawnej jesli
    można - bo skoro to miałby być DW dokumentujący koszt wymagałby
    istnienia przepisu szczegółowego, przypomnę z rozporządzenia
    o KPiR par.14 .1 i .2 (dopuszczalna wyłącznie lista zdarzeń
    dokumentowana kosztowym DW).

    Zeznaję iż gdzieś tak w 2001 po zasięgnięciu opinii na grupie
    "po prostu przeksięgowałem" taki towar - opis co po co i dlaczego
    jest w KPiR, nie widzę możliwości aby DW zawierał jakieś dodatkowe
    informacje ("zwykły" DW zawiera podpis - informację kto rzeczywiście
    dokonał wydatku co może mieć znaczenie jeśli to nie prowadzący
    DG jej dokonał).

    Oczywiste niespełnienie par. 12.1 widzę... :]

    Może w ramach oszczędzania papieru natłuczemy kilka megabajtów
    dyskusji elektronicznie ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)