  • 1. Data: 2005-10-16 21:41:23
    Temat: Używanie towaru w firmie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Parę miesięcy temu kupiłem urządzenie, którego nie udało mi się
    sprzedać. Mam je więc zaksięgowane jako towar, a chciałbym zacząć używać
    w firmie. Jakie dokumenty muszę stworzyć, żeby móc coś takiego zrobić?
    Wystawić samemu sobie fakturę i potem ją dwa razy zaksięgować (raz jako
    przychód i raz jako koszt)? Doradźcie coś.

    Maciek
    KPiR, VAT

  • 2. Data: 2005-10-16 21:58:45
    Temat: Re: Używanie towaru w firmie
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Maciek napisał(a):
> [...]
    > Wystawić samemu sobie fakturę i potem ją dwa razy zaksięgować (raz jako
    > przychód i raz jako koszt)? Doradźcie coś.

    Dowodem wewnętrznym wyksięgowujesz z towarów i w tym samym wieszu
    wksięgowujesz w pozostałe wydatki.

    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-10-17 12:52:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Oct 2005, p083 wrote:

> [...]
    [...]
    > Dowodem wewnętrznym wyksięgowujesz z towarów i w tym samym wieszu
    > wksięgowujesz w pozostałe wydatki.

    Aczkolwiek nie mam wątpliwości co do samego przeksięgowania przez
    wpisanie do KPiR w tym samym wierszu "10 na minus" oraz "14 na plus",
    to mam pytania:
    1. Czy wystawienie DW jest w takim przypadku konieczne ?
    2. Czy wystawienie DW jest w takim przypadku dopuszczalne ?

    W obu przypadkach poproszę o podanie podstawy prawnej jesli
    można - bo skoro to miałby być DW dokumentujący koszt wymagałby
    istnienia przepisu szczegółowego, przypomnę z rozporządzenia
    o KPiR par.14 .1 i .2 (dopuszczalna wyłącznie lista zdarzeń
    dokumentowana kosztowym DW).

    Zeznaję iż gdzieś tak w 2001 po zasięgnięciu opinii na grupie
    "po prostu przeksięgowałem" taki towar - opis co po co i dlaczego
    jest w KPiR, nie widzę możliwości aby DW zawierał jakieś dodatkowe
    informacje ("zwykły" DW zawiera podpis - informację kto rzeczywiście
    dokonał wydatku co może mieć znaczenie jeśli to nie prowadzący
    DG jej dokonał).

    Oczywiste niespełnienie par. 12.1 widzę... :]

    Może w ramach oszczędzania papieru natłuczemy kilka megabajtów
    dyskusji elektronicznie ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-18 07:28:09
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > [...]
    >
    > Aczkolwiek nie mam wątpliwości co do samego przeksięgowania przez
    > wpisanie do KPiR w tym samym wierszu "10 na minus" oraz "14 na plus",

    nawet gdyby urządzenie miało wartość >3.500 ? ;)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-10-18 08:24:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, my way wrote:

    > nawet gdyby urządzenie miało wartość >3.500 ? ;)

    He, to rzeczywiście trudniejszy przypadek z wersjami zależnymi
    od zamortyzowania :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-19 23:31:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > informacje ("zwykły" DW zawiera podpis - informację kto rzeczywiście
    > dokonał wydatku co może mieć znaczenie jeśli to nie prowadzący
    "Po prostu przeksięgowałeś", czyli nie tworzyłeś na tę okoliczność
    żadnego dokumentu? Nie wpisywałeś numeru dokumentu do KPiR i po prostu
    opisałeś sytuację w kolumnie Uwagi, czy coś w tym stylu?

    Maciek

  • 7. Data: 2005-10-20 22:55:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Oct 2005, Maciek wrote:

    > "Po prostu przeksięgowałeś", czyli nie tworzyłeś na tę okoliczność żadnego
    > dokumentu? Nie wpisywałeś numeru dokumentu do KPiR i po prostu opisałeś
    > sytuację w kolumnie Uwagi, czy coś w tym stylu?

    Będę musiał sprawdzić - ale chyba tak jak piszesz, z tym że
    nie w "uwagi" a w "opis zdarzenia gospodarczego" czy jak mu
    tam. Niemniej pewność zaczynam tracić :> tylko rozpakować
    2001' mi się nie chce :)
    Podejrzliwość wobec samego siebie wzbudza jedynie fakt że
    w takim układzie mogłoby nie być informacji CO przeksięgowałem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)