eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUsluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia › Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
  • Data: 2010-03-30 11:14:23
    Temat: Re: Usluga wewnatrzwspolnotowa - stawka VAT, miejsce swiadczenia
    Od: glos <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 30, 8:41 am, Przemek <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > Pozycje na rachunku sa dwie:
    > - "Doradztwo x ilosc h"
    > - "koszty noclegow i dojazdu (ryczalt)" *)
    > *) zgodnie z umowa "refakturuje" koszta hoteli i ryczalty za dojazdy.
    > Technicznie wyglada to: sumuje kwoty brutto hoteli i dodaje umowny
    > ryczalt za dojazdy i wpisuje jako jedna pozycje bez rozbijania
    >
    > Do zadnej z pozycji nie dodaje poslkiego VATu
    > Na fakturze dopisuje
    > Schuldner der Umsatzsteuer ist der Leistungsempfänger/Podatek VAT
    > rozlicza nabywca usługi
    > Nie wpisuje PKWiU na fakturze - powinienem? - jezeli tak to co napisac

    a swiadczysz uslugi noclegow i dojazdow? Szukasz sobie problemow... W
    fakture najlepiej wpisz jedna laczna kwote i odpowiedni tytul do niej
    (doradztwo/programowanie/inne). PKWiU musiales wpisywac przed 1.1.2010
    (tylko czesc uslug okreslonych po PKWiU nie podlegala pod
    opodatkowanie w PL).

    Do faktury dla klienta dolaczaj osobny dokument z wyliczeniem kwoty
    faktury z uwzglednieniem wszystkich skladowych + zapewne timesheet.

    > Dopiero zaczalem takie rozliczanie: jezeli dla czystosci sprawy cos
    > dodac nalezy to prosze zaproponowac, mam (raczej) mozliwosc podmiany
    > dotychczas wystawinych faktur (jezeli to kosmetyka a nie same kwoty)

    Tak przy okazji, miej swiadomosc, ze teoretycznie po pol roku pobytu
    (zweryfikuj w austriackich przepisach, tak jest w DE) w Austrii
    powinienes sie tam zarejestrowac jako rezydent i tam zaczac placic
    podatek dochodowy. Oczywiscie, caly czas majac zarejestrowana firme w
    PL. Podobnie zus - teoretycznie, jesli nie masz E101, to od pierwszego
    dnia podlegasz pod austriacki zus. Jesli masz, to po roku. Uslugi
    transgraniczne sa fajne, ale maja swoje ograniczenia....

    --

    Pozdrawiam,

    glos