  • Data: 2006-06-28 08:51:08
    Temat: Re: Umowa zlecenie, wynagrodzenie a PUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jun 2006, mvoicem wrote:

    > Może by to ugryźć w ten sposób. Podpiszcie ze zleceniobiorcą 2 umowy (a starą
    > podrzyjcie). Jedną na zlecenie wykonane w maju, drugą na zlecenie wykonane w
    > czerwcu. Tej umowie z maja dajcie termin płatności 15 czerwca. Wystaw
    > zaświadczenie o tym że *zarobił* tyle a tyle w maju, tyle a tyle w czerwcu.
    > Nie że wypłacono, tylko że zarobił.

    Pytaniem jest jaka jest definicja zarobku.
    Mi się wydaje że cały stos problemów powoduje ciche założenie
    o "ciągłości zarabiania" w przypadku umów zlecenia i o pracę,
    niestety nie ujęte w przepisach (podatkowych oraz SUS powołujących
    się na podatkowe).
    "Zarobek" to zapłata, nie równowartość wykonanej pracy czyli
    powstanie PRAWA do zapłaty.
    Na jaki przepis/zapis proponujesz się powołac?

    > W ten sposób będzie to prawda

    Kiedy IMO niekoniecznie!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd