    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Date: Wed, 4 Feb 2009 12:30:16 +0100

    On Wed, 4 Feb 2009, Tristan wrote:

    > (autor Nixe
    >
    > To po co komu w ogóle U-Z, skoro one są ozusowane, a UoD nie (pomijając
    > Szaloną Uczelnię :-P)

    Bo nie zawsze umowa o dzieło będzie spełniona.
    Jak Ci Nixe pisze - dzieło musi być "dokonane" (znaczy "dokonywalne").
    Nie może polegać na robieniu *przez jakiś czas* (a określone terminem),
    musi być wykonywalny "odbiór" (czyli "jest zrobione") a nie kryterium
    "staranności" (robić moze jak chce, byle WYNIK był akceptowalny)
    i wszystko inne, co wynika wprost oraz pośrednio z przepisów KC.
    Zasada jest prosta - jak coś *nie podchodzi* pod dzieło to załapie
    się pod "inne umowy dotyczące usług", a te są traktowane *JAK*
    zlecenia.

    BTW: warto pamiętać, że najczęściej określenie "umowa zlecenie"
    traktowane jest jako skrót myślowy.
    Powinno być "umowa traktowana JAK umowa zlecenia".

    pzdr, Gotfryd