  • Data: 2009-02-04 11:30:35
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:
    > No to czym się różni dzieło od zlecenia? Myślałem, że jak czynność, to jest
    > to zlecenie. Że dzieło musi mieć postać jakąś trwałą, którą przekazuję
    > zlecającemu. Zaś u-z to zamówienie czynności takiej, jak sprzątanie,
    > nauczanie, drapanie po pięcie.

    Umowa o dzieło jest umową o rezultat.
    Natomiast umowa zlecenie jest umową o (staranne) działanie.

    Dla tego przykładu, jeśli zawarłbyś umowę na sprzątanie jakiegoś
    pomieszczenia i po Twoim działaniu w pomieszczeniu dalej byłby bałagan,
    to przy umowie o dzieło oznaczałoby to, ze umowy nie zrealizowałeś.

    Natomiast przy umowie zleceniu, o ile pracowałes "starannie" - cokolwiek
    by to znaczyło - to umowe zrealizowałbyś (rezultat Twojego dziłania nie
    ma znaczenia).

    Piotrek