  • Data: 2009-02-06 08:02:38
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Feb 2009, witek wrote:

    > No wykład to dzieło. jak najbardziej przechodzi.

    Niech będzie.
    I tak przychód powinien być z praw majątkowych (znaczy dla podatku
    bez znaczenia, podobnie jak wobec dzieła a zlecenia, ale skoro
    z praw to z praw)

    > Bo jak ci uczelnia policzy 50% kosztów za prawa autorskie to dostaniesz
    > wiecej na rękę czyli będziesz bardziej zadowolony. Tak by musieli wyzsze
    > stawki podrzucic.

    Pięknie.
    A teraz wyjaśnij tą logiką *ZUS*!
    Bo ja np. nie rozumiem o co im chodzi (za to o co chodzi Tristanowi
    jak najbardziej) i IMO to uczelnia nie ma racji.
    Chyba, że wg ustawy o SUS kwalifikują taki wykład do kategorii
    "DG w rozumieniu SUS z tytułu przychodow osobistych" (w ustawie
    o SUS jest - jak zwykle - oddzielna definicja DG, szersza niż
    w PDoOF, bo obejmuje PDoOF i parę dodatków, w tym *niektóre*
    umowy osobiste).

    pzdr, Gotfryd