  • Data: 2002-07-02 21:22:30
    Temat: Re: Umowa o dzieło w formie zaliczki
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > IMHO wedle uznania - ale to jest jednak cecha zlecenia. Oczywiście
    > można się uprzeć że zamiarem stron było "do 31." :)

    A czy możesz podać źródełka (przepisy, orzeczenia czy cokolwiek), z
    których wynikałaby klasyfikacja: umowa "na trzy miesiące" to umowa
    zlecenie, zaś "przekazanie przedmiotu umowy zlecającemu nastąpi w
    terminie do..." to umowa o dzieło?

    > Krótko:
    > Sprzeciwiam się sugestii jakoby umowa autorska była równoważna
    > umowie o dzieło !

    Pisząc "autorskie" miałem na myśli:
    - opracowane samodzielnie "from scratch",
    - wymagające niewątpliwie wkładu twórczego,
    - noszące cechy unikalności.

    O prawach autorskich nawet się nie zająknąłem.

    > Jak dla mnie Maddy użyła dobrego określenia: zawieranie umowy
    > o dzieło "na okres" jest podkładaniem się (niepotrzebnym).

    Poczytałem sobie w archwialiach m.in. o formach dokonanej i niedokonanej
    czasowników; o tym, że wiele zależy od sformułowań w samej umowie...
    Uśmiałem się jak norka.

    Miniquiz: proszę o sklasyfikowanie do UoD lub UZ poniższych przykładów:

    1. remont kapitalny silnika samochodowego,
    2. zaprojektowanie i wykonanie (np. wg wskazówek zlecającego, żeby nam
    prawa wynalazcze jeszcze się nie przypałętały :) ulepszenia do tegoż
    silnika.

    Stootch (uważający, że w przypadkach nieopisanych w ustawach należy
    kierować się uczciwością i zdrowym rozsądkiem - najlepiej własnym)
    :)