  • Data: 2002-07-18 22:46:36
    Temat: Re: Umowa o dzieło w formie zaliczki
    Od: "Stootch" <s...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy <m...@i...pl> napisał(a):

    > Sam sobie przeczysz - przeciez w żadnym z tych przykładów nie użyłes
    > formy niedokonanej. Sam podświadomie do umowy o dzieło używasz formy
    > dokonanej.

    I co z tego?

    > Przedstaw mi proszę umowę o dzieło w formie niedokonanej, wtedy pogadamy.

    W odpowiedzi Gotfrydowi podałem taki przykład. Czekam na pogawędkę.

    > Chyba że tak do końca nie wiesz czym sie rózni "wykonanie" od
    > "wykonywania", "zrobienie" od "robienia" i "posprzątanie" od
    > "sprzątania".

    Rozumiem świetnie, ale nie widzę bezpośredniego związku. Patrz wyżej.

    > Mam nadzieję że nie jestes prawnikiem, jeżeli dla Ciebie forma
    > dokonana i nie dokonana niczym sie nie róznią w sytuacji gdy czasami
    > przecinek w ustawie czy róznica między interpretacją "lub" i "albo"
    > decyduje o milionach naleznych podatków.
    > Zastanów sie na tym.

    Jedyne co o tym sądzę to to, że niegramotnym nie daje się do redagowania
    żadnych tekstów.

    > Śmiejesz się, że wszystko zależy od sfomułowania w umowie - w kraju, w
    > którym wszystko zależy od interpretacji przecinka? Gdzie ty żyłeś
    > dotychczas? Repatriant?

    Akurat przecinki (a konkretnie - ich umiejscowienie) stosuje się zgodnie z
    regułami. Jak ktoś nie umie - tym gorzej dla niego. Zawsze pozostają sądy,
    które mogą orzec, co tak naprawdę analfabeta miał na myśli. Nieuctwo jest
    kosztowne.

    > Usmiałam sie jak norka - uczciwośc i zdrowy rozsądek w kontekscie
    > prawa podatkowego. ROTFL!
    > Zwłaszcza ten zdrowy rozsądek...

    Współczuję twoim klientom.

    Stootch