  • Data: 2002-07-03 09:18:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło w formie zaliczki
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Stootch napisał:

    > Poczytałem sobie w archwialiach m.in. o formach dokonanej i
    > niedokonanej czasowników; o tym, że wiele zależy od sformułowań w
    > samej umowie... Uśmiałem się jak norka.
    >
    > Miniquiz: proszę o sklasyfikowanie do UoD lub UZ poniższych
    > przykładów:
    >
    > 1. remont kapitalny silnika samochodowego,
    > 2. zaprojektowanie i > wykonanie (np. wg wskazówek zlecającego,
    żeby > nam prawa wynalazcze jeszcze się nie przypałętały :) ulepszenia do
    > tegoż silnika.

    Sam sobie przeczysz - przeciez w żadnym z tych przykładów nie użyłes
    formy niedokonanej. Sam podświadomie do umowy o dzieło używasz formy
    dokonanej.
    Przedstaw mi proszę umowę o dzieło w formie niedokonanej, wtedy pogadamy.

    Chyba że tak do końca nie wiesz czym sie rózni "wykonanie" od
    "wykonywania", "zrobienie" od "robienia" i "posprzątanie" od
    "sprzątania".

    Mam nadzieję że nie jestes prawnikiem, jeżeli dla Ciebie forma
    dokonana i nie dokonana niczym sie nie róznią w sytuacji gdy czasami
    przecinek w ustawie czy róznica między interpretacją "lub" i "albo"
    decyduje o milionach naleznych podatków.
    Zastanów sie na tym.
    Śmiejesz się, że wszystko zależy od sfomułowania w umowie - w kraju, w
    którym wszystko zależy od interpretacji przecinka? Gdzie ty żyłeś
    dotychczas? Repatriant?

    > Stootch (uważający, że w przypadkach nieopisanych w ustawach należy
    > kierować się uczciwością i zdrowym rozsądkiem - najlepiej własnym)

    Usmiałam sie jak norka - uczciwośc i zdrowy rozsądek w kontekscie
    prawa podatkowego. ROTFL!
    Zwłaszcza ten zdrowy rozsądek...

    Maddy

    --