    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga internetowa a faktura
    Date: Tue, 1 Dec 2009 13:16:15 +0100

    On Mon, 30 Nov 2009, Liwiusz wrote:

    > Wydruk faktury nie jest fakturą elektroniczą. UPC pisze co trzeba zrobić,
    > aby mieć poprawną fakturę elektroniczną:

    [...]
    > W celu przedstawienia faktury w formie oryginalnej w Urzędzie Skarbowym lub
    > przed kontrolą skarbową należy zalogować się do Systemu oraz pobrać fakturę
    > elektroniczną, która składa się dwóch plików:
    >
    > * podpisu elektroniczny (w formacie *.sig);
    > * danych faktury (w formacie *.xml).

    Ha :)
    Po pierwsze, ew. udowodnienie faktu pobrania dokumentu dopiero przed
    kontrolą może być powodem bardzo ciekawej, odrębnej awantury - przypomina
    toto przypadek, kiedy ktoś odlicza VAT z faktury która "jeszcze nie
    doszła".
    Przecież rozliczający ulgę ma mieć dokument uprawniający do ulgi
    W MOMENCIE SKŁADANIA DEKLARACJI (a nie dopiero przy kontroli).

    > Obydwa pliki można zapisać na dysku przenośnym, dyskietce, płycie CD, etc."

    Tak z ciekawości - UPC zbiera pisemne (oczywiście może być cyfrowo
    certyfikowane) oświadczenia o akceptacji wysyłania f-r w tej formie?
    Bo bez tego oświadczenia US może również wysłać "na drzewo".

    > Za darmo chyba się nie da.

    Jeśli jest to "telekom" to jak najbardziej się da - przepis nakazujący
    wysłanie rozliczenia "za darmo wraz z fakturą" niedawno przypominałem :)

    pzdr, Gotfryd