  • Data: 2010-10-12 23:22:52
    Temat: Re: Ucieczka z Vatu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Acha.

    A nie? Tak mi powiedzieli.

    > IMVHO - mało. Przynajmniej *formalnie* mało - być może USowi nie
    > opłaci się ściganie tak upozorowanych umów osobistych,

    Możesz rozwinąć? Bo jak na razie to jako przedsiębiorca jestem bardziej
    ,,upozorowany'' bo ja mam państwowe uprawnienia osobiście, a nie moi
    potencjalni pracownicy, więc w zasadzie to jest umowa konkretnie ze mną,
    a nie z moim przedsiębiorstwem.

    > ale na mój
    > gust w miarę bezpieczne (ze względu na zakręcone zapisy w VAT)
    > wypadałoby aby klient był "organizatorem".

    No na tym to polega. Klient prowadzi całe szkolenie, dokumentację, ma
    odpowiednie uprawnienia, a mi podzleca tylko część zajęć.

    > Sam z rzadka tak się udzielam, ale klient faktycznie jest organizatorem,
    > ja tylko przyjeżdżam i prowadzę (do tego "dla osób trzecich", co
    > pozwala w miarę łatwo wykazać się spełnieniem warunku "odpowiedzialności
    > wobec osób trzecich" - IMVHO wypełnienie tego warunku przy prowadzeniu
    > usługi przeznaczonej dla klienta występującego w roli klienta końcowego
    > nie wygląda na wykonalne).
    > Ale jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".

    Możesz rozwinąć?

    > Patrz komentarz do pierwszej linijki cytatu :P

    ????

    > (ktoś tu coś pisał "do stycznia"??)

    ????

    > Jakie tam opracowanie, jeśli piszesz o *przeprowadzeniu* szkolenia...

    No Polsl tak ze mną UoD zawierała koło stycznia 2010. Opracowanie
    materiałów dydaktycznych etc i na ich podstawie przeprowadzenie zajęć. I
    tam właśnie kup 50 był.

    > Jeśli opracowanie, to (na dziś, *do* stycznia) owszem, można
    > myśleć o "sprzedaży wartości intelektualnej".

    A co, od stycznia to też wypada?

    > O ile wiem, "na dziś" przechodzą niezgodne z literą ustawy metody
    > zaliczenia takiego szkolenia jako "autorskiego" w całości (IMVHO
    > jest to nieprawidłowe i 50% KUP przysługuje wyłącznie na "opracowanie",
    > a na "przeprowadzenie" już nie).

    No zawsze można uznać, że przeprowadzenie jest gratis, jako element
    przygotowywania materiałów. Testujemy czy się sprawdzają :D

    > Przejrzyj wątki tak z miesiąc wstecz - było, "umowa ramowa" nie
    > jest umową o dzieło tylko "inną umową o świadczenie usług traktowaną
    > jak umowa zlecenia", zaś ta podlega pod ZUS.

    Ramowa? Nie czaję?

    > Ja tam bym się nie podjął obrony "niepodlegania".
    > Natomiast *inną* sprawą jest, że *jeśli* płaci się ZUS z tytułu
    > DG lub umowy o pracę o wysokości większej niż minimum, to
    > umowy zlecenia (z wyjątkiem umów na rzecz pracodawcy) oskładkowane
    > są dobrowolnie (znaczy PODLEGA, ale *można* zrezygnować!)

    A to luz. Bo mam i DG i etat :D
    To jak się przeprowadza rezygnację? Jak zawrzeć taką umowę?

    ATPO, bo nie chce mi się szukać tamtego wątku o NFZ. Byłem w
    poniedziałek w przychodni i gadałem z moją ulubioną lekarką. Mają za
    mnie 7zł miesięcznie. Niezależnie od liczby wizyt, więc generalnie
    zależy im najbardziej na zdrowych pacjentach, którzy zadeklarowali
    przynależność, ale nie odwiedzają przychodni. Ja akurat jestem
    odwiedzającym, więc generalnie kierowniczka już mi powiedziała, że mam
    raczej szukać innej przychodni, jak mi się nie podoba to, że będą
    wprowadzać prawdopodobnie zapisy na tydzień wprzód.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek