  • Data: 2010-10-15 20:45:01
    Temat: Re: Ucieczka z Vatu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No gdzieś na przestrzeni ostatniego roku właśnie o tym dyskutowałem
    > i wtedy właśnie powiedziano mi, że właśnie u-z to umowa starannego
    > działania, a uod to umowa efektu.

    To prawda.
    Co jest *efektem* nauczania?
    Czy można od nauczyciela zażądać odszkodowania za "nienauczenie"
    tudzież za to, że uczony musiał wziąć korepetycje?
    Odpowiedź na te pytania IMO objaśnia "problem dzieła".
    Mamy takie nibydzieło, niezbyt przystające do opisu w KC...
    Ale że z podatnikami i ubezpieczonymi nikt się nie sądzi,
    to powszechna praktyka jest jaka jest. Mniej więcej tak jak
    z przestrzeganiem prędkości max. na drogach ;)

    > Dlatego teraz się podzieliłem tym
    > wnioskiem z wtedy (nie moim zresztą).

    Nie zaznaczyłeś, więc reklamacja poszła do Ciebie ;)

    pzdr, Gotfryd