  • Data: 2010-10-15 08:28:29
    Temat: Re: Ucieczka z Vatu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co zmieni ta klasyfikacja?

    W wysokości podatku? Nic. W zaliczeniu do źródła przychodów tyle
    samo co dziś - inna rubryka.
    Odpowiedź na pytanie "czy będzie 50% KUP" to jest inna odpowiedź,
    niż "czy przychody z praw majatkowych będą zwykłą umową o dzieło"!
    Nie, nie będą - bo formalnie podlegają pod inny przepis, nawet
    jeśli po ew. nowelizacji stawka "efektywna" (ze względu na ryczałt
    KUP) będzie taka sama.

    > No tak samo jak zajęcia na Polsl. Przychodzę, prowadzę X godzin w
    > określonym czasie. Kiedyś dyskusja na tej grupie na ten temat właśnie
    > była i wyszło, że OK, bo Polsl chce zapewnić sobie jakość, a jakości nie
    > zapewnia U-Z.

    O ile pamiętam, nie sposób reklamować "nienauczenia" czegoś.
    Czyli *skutku*.
    Jakiś wyrok (dość dawno, chyba SN) na ten temat widziałem: nie da się
    uzyskać odszkodowania od instruktora za to, że nie zdało się egzaminu
    na prawo jazdy (na przykład).

    Zaś "jakość" rozumianą przez "staranność" jak najbardziej można upchnąć
    w umowie zlecenia :)
    I tej "staranności" można wymagać niezależnie od skutku - również
    wtedy, jak gość gada do pustych ścian.

    Co da zamawiającemu zawarcie umowy "o dzieło" (w postaci przeprowadzenia
    wykładu) w porównaniu ze zleceniodawcą, możesz wskazać?

    pzdr, Gotfryd