    From: p...@g...pl (Piotr Dembiński)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Srodki trwale w firmie
    Date: Thu, 19 Jul 2007 20:31:50 +0200

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > [...]
    >
    > IMHO:
    > - przeciwwskazań nie ma

    Jeszcze jedno pytanie: czy w polskim prawie podatkowym istnieje
    rozróżnienie pomiędzy programem komputerowym a oprogramowaniem?

    Chodzi mi o to, że zwykły, przygotowany na własne potrzeby arkusz
    kalkulacyjny służący obliczenia miesięcznej zaliczki na podatek
    dochodowy jest programem komputerowym, ale nie jest oprogramowaniem.

> [...]
    > przepisu wydatki na ST i na WNiP nie są kosztem - więc trzeba
    > wykazać owe "niekoszty", w przypadku np. robocizny gdzieś
    > w rozporządzeniu o KUP jest wzmianka o korekcie. Sądzę, że jak
    > program ma wartość poniżej progu, to nie warto: co by to miało dać,
    > oprócz komplikacji rozliczenia kosztów?
    >
    > Oczywiście pamiętamy o zasadzie "praca podatnika i osób
    > współpracujących oraz wspólników SC nie jest KUP" (i tak samo nie
    > podwyższa WP), żeby ktoś kto to z gugla wyciągnie nie wpadł na
    > pomysł "napisałem program, wyceniam go na 20 000 zł i poddaję

    Akurat wycena oprogramowania to jest bardzo skomplikowana kwestia.

    > To działa w *drugą* stronę - "wydatki na stworzenie ST i WNiP nie
    > są kosztem uzyskania", więc trzeba "wykreślić". Pójdą dopiero do
    > amortyzacji.

    Czyli nie można odliczyć sobie kosztu zakupu licencji na użytkowanie
    edytora tekstu, ale można zamortyzować koszt wytworzenia programu
    komputerowego, który się przy użyciu tego edytora tekstu napisało?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl