  • Data: 2009-04-12 11:18:08
    Temat: Re: Spadek i zwolnienia przed 2006
    Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:grsh7i$j5a$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witam,
    >

    > Poszukuje (bezskutecznie) listy zwolnien od zaplaty podatku od spadku ale
    > obowiazujacych w 2005 roku (wtedy spadek zostal nabyty). Niestety
    > wszystko co znajduje dotyczy nowelizacji po 1 stycznia 2007 roku. Szukam
    > warunkow zwolnienia spadkobiercy od zaplaty podatku (spadek -
    > nieruchomosc) w roku 2005. Czy jest ktos w stanie pomoc i wskazac mi
    > wlasciwy przepis, albo choc dac wskazowke gdzie szukac? :)

    Dokopalem sie do czegos takiego:
    "Powyższa ulga przysługuje osobom, które łącznie spełniają następujące
    warunki:
    są obywatelami polskimi lub mają miejsce stałego pobytuna terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej,

    nie są właścicielami innego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość bądź będąc nimi, przeniosą własność
    budynku lub lokalu na rzecz zstępnych, Skarbu Państwa lub gminy,

    nie dysponują spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu lub nie są
    właścicielami spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego
    oraz wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowych: prawa do domu
    jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym, a w razie
    dysponowania tymi prawami przekażą je zstępnym lub przekażą do dyspozycji
    spółdzielni, w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania podatkowego,

    nie są najemcami lokalu lub budynku lub będąc nimi, rozwiążą umowę najmu,

    będą zamieszkiwać w nabytym lokalu lub budynku przez 5 lat:
    a. od dnia złożenia zeznania podatkowego - jeżeli w chwili złożenia
    zeznania nabywca mieszka w nabytym lokalu lub budynku,
    b. od dnia zamieszkania w nabytym lokalu lub budynku - jeżeli nabywca
    zamieszka w ciągu roku od dnia złożenia zeznania podatkowego."

    Kwestia interesujaca mnie dotyczy ostatniego warunku. Co znaczy
    "zamieszkiwac"? Odziedziczylem male mieszkanie, ale jego stan, a takze stan
    moich finansow nie dawal mozliwosci przeniesienia sie tam na stale.
    Zameldowany pozostalem w domu rodzinnym, a mieszkanie stalo puste i tylko
    od czasu do czasu korzystalem z mozliwosci mieszkania (glownie weekendy,
    mieszkanie nie bylo nawet wynajete).
    Teraz US "przyczepia" sie, ze nie zamieszkalem w odziedziczonym mieszkaniu
    do roku czasu po odziedziczeniu spadku.
    Interesuje mnie interpretacja stwierdzenia "zamieszkiwac". Czy ktos wie
    moze co z tym fantem zrobic (poza zaplata podatku)?

    Thomas