  • Data: 2009-04-12 18:00:09
    Temat: Re: Spadek i zwolnienia przed 2006
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Thomas wrote:

    > Jestes pewien, ze to tak dziala? Teraz juz moge tam mieszkac i w sumie
    > mieszkam, ale sie nie przemeldowalem jeszcze, ale moge to zrobic chocby
    > we wtorek. Czy to cos da?

    Najpierw sprawy spadkowe.
    Jak już będziesz miał postanowienie o nabyciu spadku to wtedy załatwiasz
    sprawy w US.
    Tam było zwolnienie z podatku do 110 m2 pod pewnymi warunkami
    - ze sie nie ma innego mieszkania
    - ze sie bedzie mieszkało przez 5 lat
    - i nie wiem co jeszcze.

    I dopiero od tego momentu (a dokładniej od końca tego roku) te 5 lat
    zacznie tykać. Sprzedasz mieszkanie 31 grudnia 2014 lub wyprowadzisz
    się przed 1 stycznia 2015 i zapłacisz cały podatek wg cen z 2014 roku.

    Takich spraw nie załatwia się na grupie dyskusyjniej w internecie.
    Idz do doradcy podatkowego (żadnego prawnika !!!) i niech ci powie co
    najlepiej zrobić.
    I zanim zaczniesz cokolwiek robić to najpierw bądź pewnym że wiesz co
    gdzie w jakiej kolejności. Bo tam są terminy i przegapienie czegoś
    spowoduje, że zabulisz podatek.
    Niech ci doradca wyjaśni też kiedy i pod jakimi warunkami tych 5 lat nie
    musiałbyś dotrzymać a mimo to podatku nie zapłacic.