  • Data: 2009-04-12 14:36:42
    Temat: Re: Spadek i zwolnienia przed 2006
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Thomas wrote:
    > Teraz... jak mi nalicza podatek? Zgodnie z aktualnymi przepisami, czy
    > obowiazujacymi w dniu nabycia spadku? I ewentualnie na jakiej podstawie
    > (z jaka data?) wyliczac beda wartosc mieszkania?

    podatek będzie naliczone zgodnie z przepisami w dniu nabycis spadku
    czyli śmierci spadkodawcy, ale od dzisiejszej wartości mieszkania ze
    stanu na dzień nabycia spadku.
    Czyli jesli spadek został ulepszony to ulepszenie nie bedzie brane pod
    uwagę, jeśli popadł w ruinę to będzie liczone tak jak wyglądał wtedy.

    Radze ci skorzystać z usług doradcy podatkowego.
    Parę możliwości jest.
    Tam w przepisach jest furtka mówiąca, że nei traci się ulgi jeśli
    warunki zyciowe zmuszają do przeprowadzki.
    Na grupach kombinować tego się nie da.

    Po za tym masz jeszcze jeden plus. Wtedey nie było podatku od sprzedaży
    nieruchomości w spadku.
    Wiec jak mieszkanie sprzedasz to nie zapłacisz podatku, a wg
    dzisiejszych przepisów zabuliłbyś 19%. Podatku od spadku wyjdzie tylko 7%