    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Skad Urzad Skarbowy zna moje dochody?
    Date: Wed, 21 May 2008 14:20:03 -0500

    bejo wrote:
> [...]
    > 29-08-1997.
    >
    > Nie bardzo wiem o co im moze chodzic, ani dlaczego sie mna
    > zainteresowali i skad w ogole wzieli taka informacje ze mialem jakies
    > dochody wtedy. Bylem wtedy w klasie matruralnej, nigdzie nie bylem
    > zatrudniony i zadnych deklaracji podatkowych nie skladalem (z reszta
    > teraz na studiach tez nie skladam bo nie pracuje).
    >
    > Jedyne co przychodzi mi do glowy (z czego moglem miec najwieksze
    > "dochody), to to ze sprzedalem na Allegro cos wiekszego (mam na mysli
    > raczej laptopa, a nie samochod) i ktos to do jakiejs ewidencji sobie

    Skąd mają wiedzę,pewnie ci nie powiedzą. Może w tym czasie zrobili sobie
    sami print screen z allegro, albo druga strona gdzieś się tą transakcją
    pochwaliła w US.

    > I w tym momencie mam 2 konkretne pytania:
    > * czy Urzad Skarbowy ma dowolny wglad w historie albo przynajmniej
    > stan moich kont bankowych (gdy zakladalem konta pare lat temu nie
    > podawalem nawet NIPu bo go nie posiadalem wtedy...)?

    Nie nie ma.
    Jak przyjdziesz to sami cie poproszą grzecznie, żebyś przyniósł.
    Dopiero jak się postawisz to dostaniesz pismo o wszczęciu kontroli
    skarbowej i wtedy sami sobie wezmą, ale będą już mocno gryźć więc radzę
    przynieść.
    Jak jesteś w porządku to przyniesienie ci nie zaszkodzi, a jak nie
    jesteś w porządku to stulenie uszu i przyniesienie o co proszą wyjdzie
    ci tylko na zdrowie.

    > * czy amerykanski urzad skarbowy IRS deklaruje naszemu fiskusowi to,
    > ze obywatel PL zaplacil jakis tam podatek dochodowy w USA?

    tak
    i właśnie w tej chwili wysyła informacje do Polski za rok 2004.
    Miłego rozliczania podatku z odsetkami.