eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
  • Data: 2006-11-16 21:42:58
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: Władysław Kornatowski <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A dokładnie chodzi o dodanie zapisu:
    > "Art. 5b. 1. Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się
    > czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
    > 1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności
    > oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie
    > czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
    > 2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    > wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
    > 3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego
    > z prowadzoną działalnością.

    Pytania:

    1) Co w przypadku, gdy mam kilku zleceniodawców,
    ale praca dla jednego z nich (i tylko jednego)
    spełnia te 3 warunki?

    Pytam o to tez w kontekście tego, że ludzie gadają,
    że wystawianie "jakichś" faktur na innych zleceniodawców
    raz na miesiac załatwi sprawę. Ale z powyzszego zapisu
    nic takiego nie wynika.

    2) Co w przypadku, gdy mam tylko 1 zleceniodawcę,
    i spełnione są warunki 1 i 3, ale nie 2, ponieważ
    większość pracy wykonuję w swojej siedzibiem
    na własnym komputerze? PiS-Police będzie mnie śledzić
    jak często bywam u zleceniodawcy i jak długo tam siedzę?

    3) Warunek nr jeden jest dla mnie mętny i bez sensu.
    Przeciez zawsze sie odpowiada za swoja prace
    przed zleceniodawcą. A jesli on coś z efektami tej
    pracy robi dalej, to juz jest jego dzialalnosci jego
    odpowiedzialnosc.

    4) Warunek nr 3 to juz bzdura do kwadratu i pole do
    totalnie dowolnej interpretacji.

    5) Jak się ma warunek nr 2 do usług, ktore ze swojej natury
    sa wykonywane w miejscu, czasie, i pod okiem zleceniodawcy?
    Np. wyremontowanie komuś mieszkania.

    6) OK, załóżmy, ze mnie "wyłapią" i stwierdzą, że podpadm
    pod ten paragraf. Co konkretnie mi grozi i ze strony
    jakiego urzędu?
    a) zaległy ZUS za ostatnie 5 lat (w kwocie która każdego zwali z nóg)
    b) A co z podatkiem? Nie rozliczalem sie liniowo, tylko tradycujnie.
    c) i najwazniejsze- co z VAT-em?

    7) Jak sądzicie, wg jakiego klucza oni moga szukac "ofiar"
    do wyłapania? Abstrahując od przypadkowych kontroli
    lub kontroli z innego powodu.

    8) Czy ten przepis będzie działał wstecz, a jesli tak,
    to na ile lat wstecz?

    9) Dlaczego wszyscy piszecie o "zmuszanych" do zatrudnienia?
    Ja znam wiele osób, które "musiały" przejsc na DG, ale
    po paru miesiącach stwiedziły ,że tak jest korzystniej
    i teraz nie mają najmniejszej ochoty wracać na etat.
    Sam do takich należę.

    10) Co na to wszytko Trybunał Konstytucyjny?
    Aha, zapomniałem, że PIS wymienił niedawno sądziów.

    Pozdrawiam,

    Włodek