eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?Re: Samochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?
    Date: Wed, 11 Feb 2004 19:33:14 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 47
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl
    Message-ID: <c0dsie$kh9$1@news.onet.pl>
    References: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <4...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1076524430 21033 81.190.208.85 (11 Feb 2004 18:33:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Feb 2004 18:33:50 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4927.1200
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4927.1200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:105290
    [ ukryj nagłówki ]


    "NF" <n...@o...pl> wrote in message
    news:4254.000004a9.402a014e@newsgate.onet.pl...
    > > można się spodziewać kratki, ale kratka nie oznacza ciężarowości.
    >
    > Nie chodzi o kratkę, a nawet wydaje się zbędna, chodzi o to by jeżdzić móc
    > wpisać w koszty całkowity koszt dojazdu do klienta.
    > A co najmniej lekkim nieporozumieniem jest twierdzenie że wszędzie można
    > dojechać PKP albo autobusem - tak by móc wpisać koszty delegacji i biletów
    w
    > koszty (oczywiście odliczeniem VAT z tychże biletów).
    > A ponieważ szkoda tego VATu, więc zstanawiam się jakimż to pojazdem trzeba
    > dysponować by móc jeździć. Rower nie wchodzi w grę bo posiłków
    regenracyjnych
    > nie da się rozliczyć na właściciela firmy... A dodatkowo koszt roweru na
    pewno
    > sprawiłby wiele problemu przy ew. konroli.
    > Dlatego samochód osobowy wydaje się być rozwiązaniem idealny, bo i mało
    pali i
    > z racji tego, że nie jest ciężarówką można prawie wszędzie wjechać.
    > Natomiast szkoda VATu z paliwa ... który ustawowo można odzyskać jeżdżąc
    > cieżarówką.
    > Stąd też problem - jak zrobić ciężarówkę o cechach nieciężarówki (łatwość
    > kierownia i możliwość jazdy np. po osiedlach ograniczonych do 3,5 tony
    wagi :))
    >
    > Więc pytanie, jak taki samochód zrobić, aby ustawowo wyglądał jak samochód
    > cieżarowy?
    > I czy wiąże się z to z kosztem "uszlachetniania" na podobnym poziomie jak
    u
    > dilera czyli ok 1500 - 3000 PLN - oczywiście w przypadku sam. wcześniej
    > osobowoego - z kosztem samej przeróbki wrzuconym w KUP? No i kosztem
    > przerejestrowania też wrzuconym w KUP.
    > Oraz czy po przeróbce (jeśli jest dopuszczalna przez użytkownika) - można
    > już "ustawową" cieżarówkę używać z odliczaniem VAT od paliwa?
    >
    > Pozdrawiam
    > NF

    wg mnie (ale każdy odpowiada za siebie) jest tak:
    - żeby odliczyć VAT przy zakupie samochodu, musi mieć homologację ciężarową
    - żeby odliczyć VAT przy zakupie paliwa i innych wystarczy żeby w dowodzie
    rejestracyjnym było "ciężarowy"

    Magda


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1