eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?Re: Samochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "NF" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?
    Date: 11 Feb 2004 11:17:50 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 32
    Message-ID: <4...@n...onet.pl>
    References: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1076494670 28116 213.180.130.18 (11 Feb 2004 10:17:50
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Feb 2004 10:17:50 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 80.55.25.42, 192.168.243.41
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:105238
    [ ukryj nagłówki ]

    > można się spodziewać kratki, ale kratka nie oznacza ciężarowości.

    Nie chodzi o kratkę, a nawet wydaje się zbędna, chodzi o to by jeżdzić móc
    wpisać w koszty całkowity koszt dojazdu do klienta.
    A co najmniej lekkim nieporozumieniem jest twierdzenie że wszędzie można
    dojechać PKP albo autobusem - tak by móc wpisać koszty delegacji i biletów w
    koszty (oczywiście odliczeniem VAT z tychże biletów).
    A ponieważ szkoda tego VATu, więc zstanawiam się jakimż to pojazdem trzeba
    dysponować by móc jeździć. Rower nie wchodzi w grę bo posiłków regenracyjnych
    nie da się rozliczyć na właściciela firmy... A dodatkowo koszt roweru na pewno
    sprawiłby wiele problemu przy ew. konroli.
    Dlatego samochód osobowy wydaje się być rozwiązaniem idealny, bo i mało pali i
    z racji tego, że nie jest ciężarówką można prawie wszędzie wjechać.
    Natomiast szkoda VATu z paliwa ... który ustawowo można odzyskać jeżdżąc
    cieżarówką.
    Stąd też problem - jak zrobić ciężarówkę o cechach nieciężarówki (łatwość
    kierownia i możliwość jazdy np. po osiedlach ograniczonych do 3,5 tony wagi :))

    Więc pytanie, jak taki samochód zrobić, aby ustawowo wyglądał jak samochód
    cieżarowy?
    I czy wiąże się z to z kosztem "uszlachetniania" na podobnym poziomie jak u
    dilera czyli ok 1500 - 3000 PLN - oczywiście w przypadku sam. wcześniej
    osobowoego - z kosztem samej przeróbki wrzuconym w KUP? No i kosztem
    przerejestrowania też wrzuconym w KUP.
    Oraz czy po przeróbce (jeśli jest dopuszczalna przez użytkownika) - można
    już "ustawową" cieżarówkę używać z odliczaniem VAT od paliwa?

    Pozdrawiam
    NF

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1