-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "NF" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
Subject: Re: Samochód bez homologacji ? Czy warto kupować i przerabiać ?
Date: 11 Feb 2004 11:17:50 +0100
Organization: Onet.pl SA
Lines: 32
Message-ID: <4...@n...onet.pl>
References: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1076494670 28116 213.180.130.18 (11 Feb 2004 10:17:50
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 11 Feb 2004 10:17:50 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 80.55.25.42, 192.168.243.41
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:105238
[ ukryj nagłówki ]> można się spodziewać kratki, ale kratka nie oznacza ciężarowości.
Nie chodzi o kratkę, a nawet wydaje się zbędna, chodzi o to by jeżdzić móc
wpisać w koszty całkowity koszt dojazdu do klienta.
A co najmniej lekkim nieporozumieniem jest twierdzenie że wszędzie można
dojechać PKP albo autobusem - tak by móc wpisać koszty delegacji i biletów w
koszty (oczywiście odliczeniem VAT z tychże biletów).
A ponieważ szkoda tego VATu, więc zstanawiam się jakimż to pojazdem trzeba
dysponować by móc jeździć. Rower nie wchodzi w grę bo posiłków regenracyjnych
nie da się rozliczyć na właściciela firmy... A dodatkowo koszt roweru na pewno
sprawiłby wiele problemu przy ew. konroli.
Dlatego samochód osobowy wydaje się być rozwiązaniem idealny, bo i mało pali i
z racji tego, że nie jest ciężarówką można prawie wszędzie wjechać.
Natomiast szkoda VATu z paliwa ... który ustawowo można odzyskać jeżdżąc
cieżarówką.
Stąd też problem - jak zrobić ciężarówkę o cechach nieciężarówki (łatwość
kierownia i możliwość jazdy np. po osiedlach ograniczonych do 3,5 tony wagi :))
Więc pytanie, jak taki samochód zrobić, aby ustawowo wyglądał jak samochód
cieżarowy?
I czy wiąże się z to z kosztem "uszlachetniania" na podobnym poziomie jak u
dilera czyli ok 1500 - 3000 PLN - oczywiście w przypadku sam. wcześniej
osobowoego - z kosztem samej przeróbki wrzuconym w KUP? No i kosztem
przerejestrowania też wrzuconym w KUP.
Oraz czy po przeróbce (jeśli jest dopuszczalna przez użytkownika) - można
już "ustawową" cieżarówkę używać z odliczaniem VAT od paliwa?
Pozdrawiam
NF
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.04 18:33 Magdalena
- 11.02.04 19:50 cef
- 11.02.04 21:18 Gotfryd Smolik news
- 11.02.04 22:30 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- Praca w Monako i podatki
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- KSEF demo jakie opinie?
- Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- In-vitro
Najnowsze wątki
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- 2024-06-26 Praca w Monako i podatki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- 2024-01-16 KSEF demo jakie opinie?
- 2023-12-11 Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- 2023-11-30 In-vitro