    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Różnice kursowe strikes back
    Date: 22 Dec 2007 17:05:33 +0100

    > Nie.
    > Definicja jest inna, to i zbiory są różne.
    > To, że NA OGÓŁ oraz DLA WIĘKSZOŚCI z naszych operacji przychód bywa
    > obrotem, nawet jeśli owo "ogół" i "większość" stanowią 99,98%
    > nijak nie przesądza o tożsamości tych pojęć.

    W kwestii formalnej - a gdzie ja napisałem ,że są tożsame ? Przychód jest
    elementem obrotu jako podstawy opodatkowania podatkiem VAT czy nie ?

    > Przykład?
    > Darujesz coś komuś, konkretnie coś co kupiłeś jako towar handlowy.
    > To jest obrót, prawda? A chyba nie chcesz nas przekonać, ze stanowi
    > przychód darującego?

    Nie chcę nikogo przekonywać co wynika z treści zdań cytowanych wyżej o ile
    oczywiście uważnie sie je przeczyta.

> [...]
    > towar, to trzeba zaliczyć go do obrotu tak JAK sprzedaż"),
    > ale jako że skutek jest pożądany to wszyscy są zadowoleni i do
    > WSA już nikt nie idzie: podatnik widzi że tak czy siak racji
    > nie ma, a to czy różnicę zauważy czy nie nie wpłynie już na
    > jego akceptację konieczności wystawienia FW.
    > Problem co najwyżej występuje WCZEŚNIEJ: jeśli w wyniku utożsamiania
    > pojęcia obrotu z przychodem nie zauważy, że mimo braku przychodu
    > obrot był. I tego dotyczył (mój) komentarz.

    > Jak uważasz że warto, to nie zaprzeczam.

    > Chyba Cię uraziłem :], poproszę o nie odbieranie komentarza w ten sposób.

    Nie nie uraziłeś - nadałem tylko komunikat o treści ; - jeśli co dozasady
    merytorycznie udzielona wypowiedż jest poprawna w zakresie skutków jakie może
    wywołać to oszczędżmy sobie czasu na zbędne w zakresie oczekiwań
    zainteresowanego dywagacje o pierdołach .

    > Ale w tym przypadku nie było mowy o polemice, i z tym się zgadzam :)

    Widzę postęp - z czymś się wreszcie zgodziłeś. Szkoda ,że na poczatek z samym
    sobą ale drobnymi kroczkami ....... :-)

    > A ja wzajemnie!
    >
    > pzdr, Gotfryd
    i ja