    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Date: Sat, 21 Mar 2009 18:02:40 +0100

    MarkX wrote:
    > Sprecyzuje.
    >
    > 1. Ktos przyniosl swoje fotki, ja przegrywam i daje gotowa plyte. To jest
    > reprodukcja 17%
    >
    > 2. Ktos mi odsprzedal prawa do swojego programu. Dalej reprodukcja?

    Jesli *kupiłeś* MPA to przecież ewidencjonujesz te prawa jako WNiP i
    przychody ze sprzedaży licencji, etc są w ramach DG.

    Problem jest tylko wtedy kiedy MPA nie są zaewidencjonowane jako WNiP
    (nie możesz ich wytworzyć we własnym zakresie, możesz tylko nabyć).

    Oczywiście zawsze możesz podzielić przychód na dwie części:
    - wynikającą z posiadania MPA i to idzie do opodatkowania na zasadach
    ogólnych
    - wynikającą z przygotowania utworu do sprzedaży i tu się pojawia ta
    Twoja reprodukcja

    > 3. Sprzedaje wolne ogolnodostepne np. w internecie oprogramowanie (licencja
    > nie zabrania). Reprodukcja?
    >
    > 4. Sprzedaje SWOJ autorski program? Reprodukcja?

    j.w.

    > Wszystko oczywiscie bedzie na CD.
    >
    > I jeszcze jedno. Ryczalt wyklucza przypadek 4 tak jak to sugerowal Piotrek?

    Na odwrót. Przypadek 4 wyklucza ryczałt przynajmniej w części dotyczącej
    przychodu wynikającego z posiadania MPA.

    Piotrek