  • Data: 2009-03-21 20:44:09
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Mar 2009, Piotrek wrote:

    > Musisz tylko uwiarygodnić, że koszt poniosłeś w celu osiągnięcia przychodu.
    > Ustawa akurat w tym miejscu jest dość precyzyjna.

    Owszem, jest *bardzo* precyzyjna:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    2. Dochodem ze Ÿródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25
    nie stanowiš inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów
    z tego Ÿródła
    ^^^^^^^^^^^^^
    nad kosztami
    ich
    ^^^
    uzyskania
    ---

    Nie ma najmniejszego pola do dowolności w przypisywaniu kosztów
    związanych z jednym źródłem przychodów do innego źródła!

    > Przecież każdemu mogą się zdarzać nietrafione decyzje biznesowe i przychody
    > może nie być.

    Oczywiście!
    Ale nie wolno kosztów *przeznaczonych* dla przychodów uzyskiwanych
    z praw majątkowych ani przychódów uzyskiwanych osobiście zaliczać
    do kosztów DG!

    > Oczywiście jak ktoś zacznie wymyślać jakieś "kosmosy" to
    > podczas kontroli może się zdziwić.

    Nie było mowy o "kosmosie"
    Była mowa o kosztach związanych z przychodami od "nienabytego"
    (lecz wytworzonego) WNiP.
    Amortyzacja kompa i oprogromowania, delegacje z tym związane
    i tak dalej "wylatują" z KUP DG...
    Ta amortyzacja jest najboleśniejszym ciosem - bo o ile koszty
    bezpośrednie (delegacje, zakupione usługi i robocizna)
    mogą być zaliczone w KUP (kosztem rezygnacji z ryczałtowych
    50% KUP), to prawa do amortyzacji nie ma...

    > Ponieważ, albowiem? :-)

    Art.9 UoPDoOF :)
    Z rzadka w ustawach jednak należy przeczytać opisy wstępne ;)

    pzdr, Gotfryd