  • Data: 2009-03-21 22:27:35
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Mar 2009, Piotrek wrote:

    > Przecież ja tego nie neguję, oczywiście.
    >
    > Odniosłem sie wyłącznie do tego, że możesz mieć KUP pomimo tego, że nie
    > miałeś przychodu (bo na przykład deal nie "wypalił").

    Odniosłem wrażenie, że tekst do którego się odniosłeś dotyczył
    *jednak* sprawy zaliczenia w koszty DG wydatku związanego
    z wytworzeniem WNiP.

    [...]
    > Czekaj, czekaj.
    >
    > Czy Ty twierdzisz, że jak mam pracownika i w związku z umową o pracę
    > automatycznie nabywam MPA to koszty jego wynagrodznia wylatują mi z KUP?

    Tu widzę kłopot... z "wytworzeniem" właśnie.
    Wychodzi że tak, powinny wylecieć (zresztą tak samo, jakby brał
    udział w wytworzeniu ST! - chyba oczywiste że KUP koryguje się
    o robociznę przeznaczoną na wytworzenie ST, oczywiście mimo
    innego DALSZEGO traktowania takiego wydatku?)

    > I to samo w przypadku umowy o dzieło, kiedy z umowy wynika pozykanie MPA?

    Tu IMO niekoniecznie.
    Jeśli nabywa się "kompletne dzieło", to nie ma mowy o "wytworzeniu".
    Fakt wykonania "na zamówienie" jest IMHO bez znaczenia.
    Liczy się *co* się kupuje - w przypadku umowy o pracę kupuje się
    "siłę roboczą", w przypadku zlecenia kupuje się "staranność",
    w obu przypadkach realizacji dokonuje przedsiębiorca (niejako
    "rękami" odpowiednio pracownika i zleceniobiorcy).
    W przypadku umowy o dzieło może być "gotowy produkt", a więc mamy
    "nabycie", niczym nie różniące się od pójscia do sklepu (poza
    faktem realizacji na konkretne zamówienie).

    > Bo przecież ja się odnosiłem do zaliczenia w KUP kosztów związanych z umowami
    > zleceniami i o pracę w wyniku których pozyskuje MPA w ramach prowadzonej DG.

    O to to.
    I tak to rozumiałem, podobnież posty Piotrka :)

    pzdr, Gotfryd