  • Data: 2009-03-21 22:16:10
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Owszem, jest *bardzo* precyzyjna:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > +++
    > 2. Dochodem ze ?ródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25
    > nie stanowiš inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów
    > z tego ?ródła
    > ^^^^^^^^^^^^^
    > nad kosztami
    > ich
    > ^^^
    > uzyskania
    > ---
    >
    > Nie ma najmniejszego pola do dowolności w przypisywaniu kosztów
    > związanych z jednym źródłem przychodów do innego źródła!

    Przecież ja tego nie neguję, oczywiście.

    Odniosłem sie wyłącznie do tego, że możesz mieć KUP pomimo tego, że nie
    miałeś przychodu (bo na przykład deal nie "wypalił").

    > Oczywiście!

    A no właśnie.

    > Ale nie wolno kosztów *przeznaczonych* dla przychodów uzyskiwanych
    > z praw majątkowych ani przychódów uzyskiwanych osobiście zaliczać
    > do kosztów DG!

    Oczywiście.

    > Nie było mowy o "kosmosie"
    > Była mowa o kosztach związanych z przychodami od "nienabytego"
    > (lecz wytworzonego) WNiP.
    > Amortyzacja kompa i oprogromowania, delegacje z tym związane
    > i tak dalej "wylatują" z KUP DG...
    > Ta amortyzacja jest najboleśniejszym ciosem - bo o ile koszty
    > bezpośrednie (delegacje, zakupione usługi i robocizna)
    > mogą być zaliczone w KUP (kosztem rezygnacji z ryczałtowych
    > 50% KUP), to prawa do amortyzacji nie ma...

    > Art.9 UoPDoOF :)
    > Z rzadka w ustawach jednak należy przeczytać opisy wstępne ;)

    Czekaj, czekaj.

    Czy Ty twierdzisz, że jak mam pracownika i w związku z umową o pracę
    automatycznie nabywam MPA to koszty jego wynagrodznia wylatują mi z KUP?
    I to samo w przypadku umowy o dzieło, kiedy z umowy wynika pozykanie MPA?

    Bo przecież ja się odnosiłem do zaliczenia w KUP kosztów związanych z
    umowami zleceniami i o pracę w wyniku których pozyskuje MPA w ramach
    prowadzonej DG.

    Jest sprawą oczywistą, że jak osobiście piszę software do dalszej
    odprzedaży (w przyszłości) to robię to na sprzęcie i software
    niezwiązannym z DG.

    A przynajmniej jestem w stanie udowodnić że mam taki sprzęt i software
    (niezwiązany DG).

    Piotrek