  • Data: 2009-03-21 22:50:54
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Tu widzę kłopot... z "wytworzeniem" właśnie.
    > Wychodzi że tak, powinny wylecieć (zresztą tak samo, jakby brał
    > udział w wytworzeniu ST! - chyba oczywiste że KUP koryguje się
    > o robociznę przeznaczoną na wytworzenie ST, oczywiście mimo
    > innego DALSZEGO traktowania takiego wydatku?)

    Szczęśliwie nie mam tego problemu, ponieważ współpracuję z
    podwykonawcami wyłącznie na podstawie umów o dzieło.

    Natomiast jeśli spojrzymy do ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych to w artykule 12 mamy

    "Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej, pracodawca,
    którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania obowiązków ze
    stosunku pracy, *nabywa* z chwilą przyjęcia utworu autorskie prawa
    majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego
    zamiaru stron."

    Artykuł 22b PDOF mówi o amortyzacji *nabytych* MPA

    Tak więc jak się wydaje, podchodząc do problemu literalnie, nie widać
    przeszkód ażeby płaca była KUP.

    Ale z powodów o których pisałem w pierwszym akapicie nie drążyłem tematu.

    > Tu IMO niekoniecznie.

    Uff! ;-)

    Pozdrawiam

    Piotrek