    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 6 Oct 2011 12:32:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    <j6cscc$c62$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1110041001120.2364@quad>
    <j6ejpv$4qk$1@news.onet.pl>
    <8...@n...googlegroups.com>
    <j6fpp8$1ce$1@news.onet.pl>
    <3...@g...googlegroups.com>
    <j6hcir$ksa$1@news.onet.pl>
    <f...@d...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.1110051832150.2604@quad>
    <1...@i...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.1110061124020.3300@quad>
    <0...@d...googlegroups.com>

    On Thu, 6 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

    > Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
    > odliczyc
    > jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?

    A podatek "tam" zapłacisz?

    > A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
    > uslug - wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT?
    > Przeciez odlicza sie od kosztow :)

    Nie, nie odlicza się od kosztów :)
    Odliczenie przysługuje w związku z VAT zapłaconym na "wydatki związane
    ze sprzedażą", przy czym chodzi o sprzedaż *w rozumieniu VAT*.
    Może zauważyłeś - było kiedyś w ustawie ograniczenie, że od czegoś
    co nie może stać się kosztem (nawet wtedy nie było że "nie jest kosztem")
    nie wolno odliczać VAT.
    Zostało skreślone.
    "Koszt" pozostał tylko w roli ekwiwalentu wartości, gdy "cena VAT"
    nie jest określona (czyli "koszt wytworzenia", a nie "koszt uzyskania").

    Natomiast dla przypadku świadczenia zagranicznego jest odrębny
    zapis art.86.4, który w przypadku .ue jest kompensowany wzajemnymi
    umowami, a poza unią stanowi element "nieopodatkowania eksportu":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte
    towary i usługi dotyczš:

    1) dostawy towarów lub œwiadczenia usług przez podatnika poza
    terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone,
    gdyby czynnoœci te były wykonywane na terytorium kraju,
    a podatnik posiada dokumenty, z których wynika zwišzek
    odliczonego podatku z tymi czynnoœciami;
    ---

    pzdr, Gotfryd