eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu › Re: Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu
    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu
    Date: Mon, 26 Apr 2010 10:16:43 +0200

    news:hr3cod$9p1$4@inews.gazeta.pl...

    > wolałbym, żeby dodatkowe a najlepiej wszystkie informacje byly podawane
    > od razu a nie na koncu.

    Masz całkowitą rację... Na swoją obronę mam tylko to, że posta pisałem o
    00:37 ;-)

    > Masz jeszcze jakies?

    Jak zapewne zauważyłeś jestem zielony w sprawach podatkowych ;-)

    > rozumiem, ze prze caly rok pracowala tylko w jednym zakladzie pracy.
    > caly czy czesc etatu bez znaczenia, koszty i tak sie liczy.

    Tylko w jednym.

    > o dwa _nierównoczesne_, czyli jeden za drugim.

    Sprecyzuję, bo rzeczywiście napisałem trochę niejasno. Wg mnie (i z tego co
    wygooglałem) w poz. 35 PIT-11, zaznaczenie "z więcej niż jednego stosunku
    pracy" może być tylko wtedy, jeżeli stosunek pracy odbywał się jednocześnie.
    W tym przypadku tak nie było. Zakończyła się jedna umowa i rozpoczęła
    następna. Wychodzi na to, że w jednym miesiącu księgowa policzyła podwójnie
    koszt przychodu, czyli 111,25zł.

    > Wziąć brutto, jakis kalkulator podatkowy i policzyc ile powinno wyjsc do
    > wypłaty z uwaglednieniem kwoty zmniejszajacej podatek, a ile bez.

    I tu się zaczyna czarna magia... ;-)

    No dobra. Przepisałem z PIT-11 wszystkie dane do programu rozliczającego
    podatek i wyszło, że jest nadpłata w zaliczkach na kilkaset złotych.

    Po dodaniu danych z PIT-40A (przychód, zaliczka oraz składka zdrowotna)
    wyszło kilkadziesiąt złotych niedopłaty.

    Program automatycznie odliczył od należnego podatku kwotę 556,02.

    Jak na tej podstawie interpretować czy zakład pracy odliczał tą kwotę, czy
    nie? Już się całkowicie zaplątałem... :-(

    > To kwotę odliczał ZUS w emeryturze, wiec zakład już nie powinien, o ile
    > był o fakcie pobierania emerytury poinformowany.

    Był.

    Sie kopie papierow,
    > ktore sie podpisuje zabiera do domu. JEst wtedy w czym sprawdzać co się
    > podpisało rok wczesniej.

    Się kopie ma, ale nie w ręku.

    > Najwyzej trzeba bedzie dopłacić.

    Jak będzie trzeba to się dopłaci.

    Zachciało mi się bawić w pity... Wiedziałem, że wcześniej czy później to się
    zemści ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu