    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent, a planowany zwrot towaru
    Date: Fri, 8 Jan 2010 13:49:21 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 13:19:41 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No ale co, mam wpisać remanent w styczniowej księdze?

    A dlaczego nie?

    > Przecie choćby w
    > podanym przez ciebie linku jest, że dopiero pod koniec się uwzględnia
    > remanent zeszłoroczny.

    Uwzględnia w rozliczeniu, ale wpisuje już w styczniu.

    > Na grupach też sporo osób pojawia się z pytaniem
    > ,,kupiłem drogo w grudniu, sprzedałem w styczniu'' i Godfryd im zawsze
    > radzi sporządzić dodatkowy remanent i dopiero ten remanent wpisać w
    > księgę danoroczną.

    Nie "dopiero ten" a "także ten".

    > No przecie jak wpiszę z plusem to tylko zwiększę koszt, a nie wyrzucę
    > tego z kosztu. Skoro mam wyrzucić z kosztu, to muszę wpisać z minusem.

    > Tzn? Możesz to na przykładzie napisać, bo nie łapię.

    > No to jak jest poprawnie?

    Nie wpisujesz wartości remanentu do żadnych kolumn związanych z kosztami
    i przychodami tylko w tej dodatkowej (badajże obecnie 15, nie pamiętam
    nagłówka). Robisz dwa identyczne wpisy: na ostatniej pozycji księgi z
    roku poprzedniego i na pierwszej w nowym roku.