  • Data: 2010-12-31 10:25:50
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Dec 2010, Fenix wrote:

    > Legalna likwidacja to już dla bardziej wyrafinowanych kombinatorów :-)
    > Przykładowo komputer amortyzuje się kilka lat, a ja go kupiłem 1,5
    > roku temu,

    To może powinieneś się zapoznać z przepisami o:
    - amortyzacji przyspieszonej
    - amortyzacji jednorazowej
    ...??

    > więc nie mogę go chyba w tej chwili chyba zlikwidować ze względu
    > na całkowite zużycie?

    Ale kryterium "całkowitego zużycia" ma się *nijak* do zamortyzowania!
    No może poza tezą, że aby wrzucić w KUP niezamortyzowaną część
    obowiązkowo musi ona posłużyć "uzyskaniu przychodu" (znaczy jak się
    ją sprzeda w roli złomu).
    Z zastrzeżeniem, że nie wiem jak powyższa teza ma się do przypadku
    kiedy trzeba DOPŁACIĆ do złomowania :O

    > Tutaj przeczytałem, że mogę być tez inne powody:
    > "Likwidacja środka trwałego to całkowite zaprzestanie jego
    > użytkowania, zaprzestanie amortyzacji podatkowej oraz wykreślenie
    > środka trwałego z ewidencji środków trwałych oraz wartości
    > niematerialnych i prawnych, w szczególności z powodu jego całkowitego
    > zużycia, kradzieży, uszkodzenia lub utraty przydatności związanej np.
    > z postępem technicznym. Likwidacja środka trwałego jest czynnością
    > niepodlegającą VAT."
    > http://mojafirma.infor.pl/podatki/120155,Czy-likwida
    cja-srodka-trwalego-rodzi-obowiazek-opodatkowania-or
    az-korekty-odliczonego-VAT.html

    > ale kombinowanie z tym (szczególnie z "kradzieżą") balansuje na
    > granicy prawa.

    Nie, to JEST przekroczenie prawa.
    Jak zgłosisz na policji nieistniejące przestępstwo (bo jak nie zgłosisz
    to US spyta dlaczego nie) popełnisz (inne) przestępstwo sam.

    > Najwyżej zapłacę i trudno.

    Popatrz na to tak: "zasadniczo" skarb państwa się spodziewa, że jak
    nabędziesz komputer dla swoich celów osobistych (albo szerzej:
    niegospodarczych), to dostanie VAT od tego tudzież zapłacisz ze
    swoich opodatkowanych zarobków.
    Kupując "na firmę" uniknąłeś jednego i drugiego.
    W przypadku ST i tak jest "plus" - z jednej strony w czasie prowadzenia
    DG dochodowy był obniżalny "z opóźnieniem" (amortyzacja), w zamian
    nie trzeba "zwracać kosztów" (chyba, że się pozostawiony ST sprzeda!)

    > Kwestia tylko od czego powinienem zapłacić?
    > Zestaw komputerowy - środek trwały - więc płacę.
    > Ale czy od wartości niematerialnych i prawnych (licencje na Windows
    > i Office)

    Tak dość wyjątkowo dla WNiP nie widać "sankcji".

    pzdr, Gotfryd