  • Data: 2015-12-16 17:17:14
    Temat: Re: Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Dec 2015, adam wrote:

    > Może warto syna zrobić pełnomocnikiem?
    > współwłaścicielem?

    Pamiętasz, że pytaniem było "a o jak skarbówka się dowie i przyczepi"?
    Rozważamy więc przypadki o małym i nikłym prawdopodobieństwie.
    W takim układzie z dwojga złego lepszy byłby IMVHO współwłaściciel.
    Ale skoro mógłby być współwłaścicielem[1], to równie dobrze mógłby
    być posiadaczem własnego konta.
    Pełnomocnictwo oznaczałoby bowiem, że zarządza pieniędzmi *matki*.
    Od paru lat (khem, nie było to aby po akcji ujawnienia iż były
    prezydent miał pieniądze na koncie matki?) jest po prawdzie
    zwolnienie z "czynności na rzecz rodziny" (więc faktu takiego
    prowadzenia "czynności" nikt nie powinien się przyczepić),
    ale jakby je wypłacił to mogłoby się pojawić pytanie "co się
    stało z pieniędzmi matki i dlaczego to pan je zużył na
    własne potrzeby" :>
    [1] nie sprawdzałem jak to tam w prawie bankowym jest ujęte,
    ale "własność konta" umiarkowanie mnie przekonuje :)
    (w odróżnieniu od własności pieniędzy na koncie)

    pzdr, Gotfryd