    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich a faktura
    Date: Tue, 30 Dec 2008 10:47:54 +0100

    Tomek wrote:
    > J.w. - czy taka oferta może być niepisemna?
    > Nie wiem czy to nie prowadzi do sprzeczności - jedno oświadczenie
    > woli niepisemne, drugie pisemne - a umowa ma być pisemna
    > (czyli jak dla mnie oba oświadczenia mają być pisemne)

    Wymóg ustawowy jest na formę pisemną umowy na licencję wyłączną oraz
    przeniesienie MPA. Na oferty już nie.

    Zauważ podobieństwo do umowy sprzedaży nieruchomości (wymóg umowy
    notarialnej) i umowy przedwstępnej (brak takiego wymogu - chociaż
    podpisanie umowy przedwstępnej bez notariusza ma oczywiście swoje wady).

    > [...]
    > Pomysł niezły - pytanie czy tak można?
    > Usługa: Przeniesienie MPA (przy czym do czasu faktycznego przeniesienia
    > udzielana jest licencja) ??

    Gdzie widzisz problem?

    Umowa na udzielenie licencja niewyłącznej nie wymaga zachowania formy
    pisemnej, jeśli o to pytasz.

    Piotrek