  • Data: 2009-07-12 11:07:15
    Temat: Re: Przekazanie własnego środka trwałego
    Od: Kamil Grabowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > IMHO wystarczy cokolwiek z ceną, więcej - jeśli masz takie "cokolwiek"
    > to musisz tą cenę przyjąć. IMHO. :)

    No tak, ale nie rozumiem jednej sprawy. Ten laptop ma już 2 lata, więc
    jego wartość jest już o dobrą połowę niższa (użytkowanie, zadrapania,
    rysy, no i sprzęt staniał).
    Może ja źle rozumiem, więc od początku :)

    Wnosząc laptopa do firmy mam ten plus, że będę mógł go wpisać w koszta
    i dzięki temu zapłacić mniejszy podatek dochodowy (vatu sobie nie
    odliczę za to).
    Wartość początkowa (gdy kupowałem laptopa) to było 8180 brutto, czyli
    6704 netto. Jeśli "dodam" sobie laptopa o takiej wartości to mam
    automatycznie 6704 zł kosztów, które sobie zamortyzuje jednorazowo.
    Jest jednak ALE, ponieważ od zakupu minęły już dwa lata i wartość
    laptopa spadła, a ja też kupiłem sobie kości pamięci do niego (faktura
    już na firmę!).

    Aktualna wartość tego laptopa, wg. wyceny:

    4630 - 140 (kości pamięci, które już zaksięgowałem) - 600 (te
    wszystkie zadrapania itp.) = 3890 zł

    I myślę, że uczciwie by było wpisać kwotę 3890 zł, ponieważ tyle ten
    laptop jest warty (i w grudniu jego cena była podobna).

    Dobrze myślę?

    PS. I co jeszcze z tym oświadczeniem ;) Powoli się gubię, choć mam
    coraz więcej wiedzy na ten temat :)

    Kamil Grabowski