  • Data: 2009-07-12 20:29:04
    Temat: Re: Przekazanie własnego środka trwałego
    Od: Kamil Grabowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytam, bo widzę na stronach sklepów sprzęt
    > dwa razy droższy niz mam, ale o tych samych parametrach.
    > Więc chciałbym wiedzieć jaki procesor, pamiec, dysk, dodatki.
    > Ale się OT zrobi...

    Dokładnie OT się zrobił. Laptop to MacBook Pro Core Duo 2,33Ghz, 4GB
    ram, 120 GB dysk, RadeonX1600 (256 MB). Teraz to demon nie jest - 2
    lata minęły - ale nadal służy wiernie i jeszcze posłuży. Jeśli chodzi
    o maki to tu głównie się płaci za te małe szczególiki, o które oni
    dbają - ale temat rzeka i jedni lubią lody śmietankowe inni
    czekoladowe. Zostawmy to.

    > Rozumiem, że te 7470 nie obejmuje prowizji i odsetek od kredytu.

    Nie obejmuje. Generalnie raty udały mi się spłacić przed 10 miesiącami
    (czyt. raty 0%)

    > Mylisz się. Nie prowadziłeś wtedy DG, więc nie miałeś prawa odliczyć VAT.
    > I dlatego teraz amortyzujesz całe brutto - 8180

    Chłopaki tylko coś mi nie pasuje. Laptop ma już 2 lata, jest używany.
    Gdybym kupił samochód 10 lat temu za powiedzmy 80 tyś (nie mając
    działalności gospodarczej), a teraz ten samochód wart jest 15 tyś i
    teraz przekazuje ten samochód na cele firmy to ni jak mi nie pasuje,
    że wpisuję jako jego wartość 80 tyś zł i od tego sobie podatek
    odliczam.

    Czytałem dziś cały dzień i dowiedziałem się, że:

    - oświadczenie muszę mieć, w końcu muszę mieć jakiś dokument, który
    powie, że przekazałem tego laptopa "na firmę". Kolejna rzecz, że jak
    dodaję laptopa do mojej ewidencji środków trwałych to muszę mieć jakiś
    dokument (faktura vat, rachunek, paragon, czy chociażby to moje
    oświadczenie). Dobrze jest mieć też dokument, o którym pisze jureq,
    aby jak za 6 lat przyjdzie kontrola to, żebym wiedział na jakiej
    podstawie wyceniłem tego laptopa.

    - jako wartość początkową podaję AKTUALNĄ wartość środka trwałego (z
    grudnia ubiegłego roku) - czyli będzie to 4600 minus moje odliczenia,
    a nie cena za jaką kupiłem tego laptopa 2 lata temu (patrz przykład z
    samochodem).

    - zgadza się, że mogę to jednorazowo zamortyzować

    Bałagan mam w głowie, oj bałagan :(

    Kamil Grabowski