  • Data: 2009-07-13 18:46:25
    Temat: Re: Przekazanie własnego środka trwałego
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 09:45:56 -0700 (PDT), Kamil Grabowski napisał(a):

    > Chciałbym wnieść mojego prywatnego laptopa do firmy. Z tego co
    > wyczytałem na google muszę sporządzić oświadczenie o przekazaniu
    > własnego środka trwałego na działalność gospodarczą.
    (...)

    Pozwolę się podpiąć pod wątek z podobnym pytaniem.

    Co w przypadku, jeśli nie wciągnięto do EŚT pewnych składników majątku
    podatnika w dniu założenia DG? I podatnik dowiedział się o tej możliwości
    dopiero po jakimś czasie (w innym roku podatkowym)?

    Tak sobie ryję po tym art.22 i wychodzi mi, że jest to ujawnienie ŚT
    zgodnie z art.22h ust.1 pkt 4. Z drugiej strony jest art.22e ust.1, który
    odpowiednio grozi za niezaliczenie do EŚT rzeczy, które powinny tam trafić.
    Tylko czy to się odnosi do składników majątku podatnika zakupionych przed
    założeniem DG, bo IMHO nie? (jak mógł zaliczyć, jeśli nie miał
    działalności)

    W powyższym mam na myśli przedmioty o wartości początkowej zarówno <3500zł
    jak i >=3500zł. KPiR+VAT.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl