eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie › Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
  • Data: 2004-01-12 14:01:30
    Temat: Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jan 2004, a wrote:
    [...]
    >+ Moja forma prowadzenia działalności informatycznej to ryczałt
    [...]
    >+ Mam pytanie czy musze prowadzić ewidencję środków trwałych?

    Czytając wyrywki rozporządzenia z 22 grudnia 2003 roku (zajrzyj na
    isip.sejm.gov.pl ! - DU nr 224) to wnioskuję że na ryczałcie nazywa
    to się "wykaz".
    I podobnie jak na KPiR - wszscy mówią w skrócie "EŚT" a ma być
    "EŚTiWNiP" :) (u ciebie - Wykaz Środków Trwałych i Warości Niematerialnych
    i Prawnych).

    >+ Jeżeli tak to czy oprogramowanie typu subskrypcja na rok z nośnikami
    >+ Pakietu oprogramowania (np. MSDN)warta więcej niż 3500 netto jest
    >+ środkiem trwałym

    IMO - WP.

    >+ - nośniki pozostaną a subskrypcja wygaśnie po roku i co wtedy?

    No co, ma "wartość rynkową" podstawki na herbatę ;), chyba
    że da się dowieść że same nośniki są coś warte luzem.

    >+ Co w wypadku likwidacji firmy, czy trzeba to ewidencjonować i płacić za
    >+ to VAT jak za środek trwały

    Ktoś cię chyba pląknie kiedyś ;)
    A czy my wiemy czy rozliczasz VAT ? ;>
    VAT "od ŚT" płaci się od wartości rynkowej. IMHO jak wyżej.
    [...]
    >+ Czy meble np z IKEI - kupuje sie je w częściach: drzwi , regał, szafka,
    >+ stolik itp...- każdy wart poniżej 1500zł po złożeniu przeze mnie będą
    >+ stanowiły całość która przekroczy 1500 trzeba ewidencjonować jako środek
    >+ trwały?

    AFAIK tak.

    >+ Co z rzeczmi typu "czajnik" za 200zł - czy to też trzeba ewidencjonować?

    AFAIK nie. Nie wiem czy "ryczłtowiec" musi sporządzać "spis
    wyposażenia" ! (na KPiR płaci się od tego podatek, ale ciebie
    chyba nie obejmie :)) Co, już zamykasz ?? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)