eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie › Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
  • Data: 2004-01-12 17:54:16
    Temat: Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
    Od: a <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    Zastanawiam się czemu wogóle Ewidencja Wyposażena mi służy skoro nie
    prowadze KPiR, nie odliczam kosztów, nie mam amortyzacji...
    > IMO - WP.

    > No co, ma "wartość rynkową" podstawki na herbatę ;), chyba
    > że da się dowieść że same nośniki są coś warte luzem.
    Są warte dla subskrybenta po roku moge z nich legalnie korzystac, ale ja
    nie mogę jej odsprzedać po roku - bo subskrypcji się nie odsprzedaje
    pozostaje własnością i można z niej korzystać.

    > Ktoś cię chyba pląknie kiedyś ;)
    > A czy my wiemy czy rozliczasz VAT ? ;>
    Dla wyjasnienia jestem VATowcem.
    > VAT "od ŚT" płaci się od wartości rynkowej. IMHO jak wyżej.
    > [...]
    Jeżeli jeden regalik po złożeniu jest wart 1200zl brutto to czy jest to
    srodek trwały i drugi też taki oddzielnie 1200 to czy to mam ewidencjonowac?
    I wreszcie środek trwały to 1500 netto/brutto?

    > AFAIK tak.
    >

    > AFAIK nie. Nie wiem czy "ryczłtowiec" musi sporządzać "spis
    > wyposażenia" ! (na KPiR płaci się od tego podatek, ale ciebie
    > chyba nie obejmie :)) Co, już zamykasz ?? :)

    Nie zamykam ale zaczynam mieć świadomość że jak nakupie dużo na firme to
    i tak to nie jest moje tylko bekne za to jeszcze raz podatki przy
    likwidacji - głupota moim zdaniem. - przecież już raz za to zapłaciłem
    będąc właścicielem DG - jest to moje i juz.