eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie › Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
  • Data: 2004-01-12 22:32:21
    Temat: Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jan 2004, a wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ >>+ - nośniki pozostaną a subskrypcja wygaśnie po roku i co wtedy?
    >+ >
    >+ > No co, ma "wartość rynkową" podstawki na herbatę ;), chyba
    >+ > że da się dowieść że same nośniki są coś warte luzem.
    >+ Są warte dla subskrybenta po roku moge z nich legalnie korzystac, ale ja
    >+ nie mogę jej odsprzedać po roku - bo subskrypcji się nie odsprzedaje

    Hm... do wyceny VAT "przy zamknięciu" liczy się wartość rynkowa.
    Zapodałeś niezły pasztet :)
    [...]
    >+ >>+ Co w wypadku likwidacji firmy, czy trzeba to ewidencjonować i płacić za
    >+ >>+ to VAT jak za środek trwały

    J.w.

    >+ Jeżeli jeden regalik po złożeniu jest wart 1200zl brutto to czy jest to
    >+ srodek trwały i drugi też taki oddzielnie 1200 to czy to mam ewidencjonowac?

    IMHO nie. Liczy się wartość "samodzielnie sprawnych" składników mienia.
    Może zauważyłeś sławetne dyskusje o drukarkach: kiedyś USy w ogóle
    nie uznawały (i NSA przyznawał im rację) drukarek za "samodzielny ŚT"
    ("bo sama jest bezużyteczna" :)), a i dziś trzeba pilnowac coby
    umieć uzasadnić "dlaczego osobny ŚT" :)
    [...]
    >+ I wreszcie środek trwały to 1500 netto/brutto?

    Jak jesteś VATowcem - 1500 netto.
    [...]
    >+ Nie zamykam ale zaczynam mieć świadomość że jak nakupie dużo na firme to
    >+ i tak to nie jest moje tylko bekne za to jeszcze raz podatki przy
    >+ likwidacji - głupota moim zdaniem. - przecież już raz za to zapłaciłem
    >+ będąc właścicielem DG - jest to moje i juz.

    Owszem, owszem - ale nie całe podatki :)
    VAT odliczyłeś... a reszta "poszła w KUP" zmniejszając dochodowy :)
    Od ŚT podatku dochodowego przy zamykaniu się NIE PŁACI (dopiero
    ew. przy sprzedaży !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)