eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie › Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
  • Data: 2004-01-12 14:11:54
    Temat: Re: Proste pytania - Oprogramowanie i nie tylko - ewidencjonowanie zakupu i opodatkowanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO - WP.

    Jeżeli to na pierwszy rzut oka subskrypcja na rok to nie kwalifikuje sie
    do aktywów trwałych.
    Ustawa mówi:
    "- o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok".

    Pytanie - czy po upływie roku mozna będzie dalej legalnie uzytkowac ten
    program (w takim stanie w jakim będzi on ostatniego dnia działania
    subskrypcji) czy trzeba zapłacic za następny rok żeby go w ogóle używać?

    IMHO w pierwszym przypadku dajemy te program po prostu w koszty bez
    względu na cenę i nie ewidenconujemy jako WP, a w drugim widencjonujemy
    i amortyzujemy.

    Podam wam jeden przykład z mojej praktyki.

    Mój klient kupił licencję na wykorzystanie zdjęć do plakatów. Koszt - 8
    tysięcy złotych. Okres uzytkowania - 6 miesięcy.
    WP??? Nie sądzę. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk