    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Date: Mon, 15 Nov 2010 20:41:31 +0100

    On 15.11.2010 20:37, Wojtek wrote:
> [...]
    > (przynajmniej na tyle na ile można to zrobić w kilka dni, jeszcze sporo
    > pzrede mną (: ), ZUS i podatek dochodowy jest względnie jasny (o ogólności,
    > nie wytykamy jeszcze palcem!), niemniej napotkałem na problem z VAT.
    > Grzebiąc po internecie wychodzi na to, że niezależnie od uzyskanego
    > przychodu zgodnie z Art.27 ust.3 i 4 (w szególności 4.9) ustawy o PTU (a
    > także zmian tej ustawy z 2009 roku) niejako nie mam 'problemu' z VAT -
    > wystawiam zwykła fakturę z dopiskiem 'nie podlega' powołując się na powyższy
    > artykuł i to wszystko - zgadza się i jest to aktualne?

    Aktualne, ale na podstawie art. 28b(+28l jako tzw. dupochron),
    bo art. 27 został od 1/1/2010 uchylony.

    > Ponadto wszystkie wymienione wcześniej usługi kwalifikują się jako
    > 'elektroniczne' w rozumieniu tych ustawy - tak? (lepiej się zapytać (: ).

    Nie, chyba że jesteś robotem :-) (hint: usługi elektroniczne nie
    wymagają interwencji człowieka)

    > Przyznaję, że pytania mogą wydać się naiwne, ale dopiero robię rozeznanie
    > starając się zorientować czy będę w stanie wszystko ogarnąć i pchnąć to do
    > przodu i wiem, że sporo jeszcze do przetrawienia (:

    Do przetrawienia jest sporo, ale jeśli tylko masz klienta z poza PL to
    ja bym się nie zastanawiał ;)

    --
    Tomek