    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca Ankieter podatki
    Date: Fri, 2 Feb 2007 17:29:08 -0600

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
    news:eq09uc$bji$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie wiem czy to taki głupi pomysł. Mądrzy na tym skorzystaliby, a
    > głupi.... Głupi tak czy inaczej zawsze będą dostawać "w dupę",

    Nie, to nie głupi będą dostawać w dupę, bo oni albo ukradną, albo okradną,
    albo w ostateczności zabiją.
    Im ich będzie więcej tym będzie im łatwiej.
    To państwo będzie miało z nimi problem, a nie oni sami ze sobą.

    > Nie wiem co z nimi państwo zrobi. Ale ja nie mam ochoty się na takich
    > składac i realizuję to w praktyce.

    Czyli na zasadzie giertycha i kaczyńskich i leppera
    Rozdamy co mamy, pożyczymy ile nam dadzą a jak braknie to dodrukujemy i
    będziemy mówić, że za naszych rządów było dobrze. A co po nas mało nas
    obchodzi.

    > Chyba, że kowalskiego olejemy... To następni kowalscy już się staną
    > bardziej przewidujący, czyż nie?

    Żeby to był jeden kowalski niebyłoby problemu.
    To będzie większość kowalskich i to jest problem.
    Przestań myślec w kategoriach jednostki, a zacznij myślec w kategoriach
    państwa.

    > Trudno. Alternatywą jest utrzymywanie obecnej paranoi, aż się to załamie
    > pod wlasnym ciężarem. Bo to jest jak dodatnie sprzężenie zwrotne.

    Obecnie to nie jest paranoja. Obecnie tylko wyskość składek jest za wysoka.
    Całość systemu nie jest zła. Wystarcczy tylko liczby zmienić.

    > Wybieram zostawienie ich samym sobie, a obecnie usilne informowanie ich co
    > ich czeka.

    Zrozum, że oni twoje informowanie mają gdzieś.

    > Dziwna alternatywa. Przy takiej alternatywie wybieram rzecz jasna bramkę
    > numer 2. Ale ja takiej alternatywy w realnym świecie nie widzę.

    Czego nie widzisz. A II filar to co to jest?

    > Tu użyłeś bardzo dobrego argumentu. Na ten argument chwilowo nie mam
    > dobrej odpowiedzi. :-) Choć im więcej debili, tym łatwiejsze do sterowania
    > społeczeństwo przez nie-debili, więc we wszystkim można znaleźć i jakieś
    > tam dobre strony. ;-)

    Niestety w przypadku kasy taka sterowalność jest dokładnie odwrotna.