    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca Ankieter podatki
    Date: Fri, 2 Feb 2007 22:16:22 +0100

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:epqk8b$1ga$1@news.interia.pl...

    > O ile całość będzie odciągana z brutto pracownika to szarej
    > strefy nie będzie, bo pracodawce i tak to nic nie kosztuje.
    > Będzie najwyżej czarna strefa, czyli w ogóle zatrudnienie
    > nielegalne.
    > A to już nie będzie takie proste.

    Racja, racja, lepiej to nazwać rzeczywiście czarną strefą. Czy to
    nie jest proste...? To jest proste. Jest cała gama "manewrów",
    które to kryją. Praktycznie są to manewry "niewywracalne" o ile
    istnieje porozumienie pracodawcy z pracownikiem. Oczywiście w
    największych firmach nie da się tego praktykować. Ale w średnich i
    małych da się (tak jak to się dzieje obecnie). W skali ilościowej
    (ilości osób) być może będzie nawet mniej przpadków unikania zus
    niż obecnie. Ale ponieważ każde unikanie zus, stanie się także
    unikaniem opodatkowania podatkiem dochodowym, uważam, że globalnie
    będzie to dalszy ubytek dochodów budżetu. Prawdopodobnie zatem
    nikt sie nie zdecyduje na taki samobójczy krok.

    > jak zapłacisz za mało, to żaden uczciwy się w tej grupie nie
    > znajdzie.

    Jest to pogląd błędny jak wynika z moich doświadczeń oraz z
    doświadczeń znajomych. Brak wyraźnej korelacji pomiędzy
    uczciwością a wysokością zarobków, przynajmniej w skali w jakiej
    ja płacę czyli zarobków niskich (gdzies tak do 2000 zł do ręki
    miesięcznie). Być może przy wyższych zarobkach taka korelacja się
    pojawia.

    > Gdyby państwo nie dbało o to, żeby pracownik miał na stare lata
    > emeryturę, to takie państwo należy nazwać głupim, albo
    > giertychem, który właśnie zaproponował, aby II filar dać
    > pracownikom do przepuszczenia na bieżące wydatki.

    Nie wiem czy to taki głupi pomysł. Mądrzy na tym skorzystaliby, a
    głupi.... Głupi tak czy inaczej zawsze będą dostawać "w dupę", po
    co udawać, że tak nie będzie... ZUS i OFE tez nieźle przekręcą,
    tych co liczą na jakieś sensowne emerytury z tych środków tam
    wpłacanych...

    > Ciekawe co państwo za 40 lat zrobi z ludźmi, którzy mają 300 zł
    > emerytury z ZUS, albo i nic bo ZUS pewnie do tego czasu nie
    > dotrwa, bo nic nie odkładali przez wszystkie lata pracy.

    Nie wiem co z nimi państwo zrobi. Ale ja nie mam ochoty się na
    takich składac i realizuję to w praktyce. Jak napisałem wczesniej,
    głupi zawsze będą dostawać w dupę, tak się ten świat ukształtował.
    Abstrahujemy tu od oceniania, czy to dobrze czy to źle.

    > Na dobrowolne zdecyduję się nieliczni, zwykły kowalski będzie
    > miał to w d..., a potem problem d... kowalskiego spadnie na
    > następne pokolenie.

    Chyba, że kowalskiego olejemy... To następni kowalscy już się
    staną bardziej przewidujący, czyż nie?

    > Więc niestety ci, którzy sami nie chcą się opodatkować na własną
    > emeryturę muszą zostać do tego przymuszeni, inaczej za naście
    > lat, będziesz miał bezdomnych na ulicy.

    Trudno. Alternatywą jest utrzymywanie obecnej paranoi, aż się to
    załamie pod wlasnym ciężarem. Bo to jest jak dodatnie sprzężenie
    zwrotne.

    > A sam na to, żeby ich z tej ulicy zabrać pieniędzy dać nie
    > chcesz.
    > TO się wreszcie zdecyduj co wybierasz.

    Wybieram zostawienie ich samym sobie, a obecnie usilne
    informowanie ich co ich czeka.

    > Albo ty dajesz kasę na przyszłych bezdomnych, albo zmusisz ich
    > do oszczedzania, żeby bezdomnymi nie zostali.

    Dziwna alternatywa. Przy takiej alternatywie wybieram rzecz jasna
    bramkę numer 2. Ale ja takiej alternatywy w realnym świecie nie
    widzę.

    > Państwo może olac odkładanie przez ciebie na emeryturę, ale
    > tylko wtedy kiedy będzie go stać na danie ci chociaż minimalnej
    > emerytury na starość.
    > Ale to się nazywa państwo opiekuńcze i też nie jest pożądane.

    Owszem, nie jest pożądane. I chyba nie da się już obecnie
    zrealizować. To już nie te wspaniałe czasy po wojnie. A na nowe
    wojny się na szczęście nie zanosi.

    > To tak jak z rodzicami i dziećmi.
    > Nie będzie przymusu nauki, wielu rodziców oleje posyłanie dzieci
    > do szkoły co skończy się wyrośnięciem debili za ileś tam lat.
    > I to nie jest tak, że ciebie to nie bedzie dotyczyło, bo to
    > właśnie ty idąc ulicą dostaniesz od nich pałą.

    Tu użyłeś bardzo dobrego argumentu. Na ten argument chwilowo nie
    mam dobrej odpowiedzi. :-) Choć im więcej debili, tym łatwiejsze
    do sterowania społeczeństwo przez nie-debili, więc we wszystkim
    można znaleźć i jakieś tam dobre strony. ;-)

    marekz