    From: "ewa" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Potrzebna pomoc w sprawie zaległego podatku VAT
    Date: Mon, 8 Nov 2004 18:12:49 +0100

    > Urząd Skarbowy twierdzi, że ja również odpowiadam za długi
    spółki.

    niestety urząd ma rację...

    > Bardzo proszę Was o pomoc, co można zrobić w tej sytuacji, czy istnieje
    > możliwość udowodnienia Urzędowi że ja ze spółki wystąpiłam wcześniej niż
    te
    > długi powstały??

    możesz spróbować wystąpić z wnioskiem o umorzenie zaległości, ale musisz
    mieć faktycznie mocne dowody tzn faktycznie katastrofalną sytuację
    finansową. Przty czym ważne jest, że taki wniosek ma większe szanse
    powodzenia, bo urząd rezygnuje tylko z dochodzenia od ciebie swojej
    należności a pozostaje zawsze wspólnik. Dobrze byłoby wskazać urzędowi
    duuuuuży majątek wspólnika....
    A swoją drogą, jak to możliwe, że obudziłaś się dopiero jak ci urząd
    przysłał tytuły wykonawcze? A gdzie byłaś jak urząd przenosił na ciebie
    odpowiedzialność? No chyba, że nie przeniósł, ale wtedt nie byłoby
    tytułów....
    W twojej sytuacji można spróbować zwolnić sie od odpowiedzialności
    (oczywiście o ile jest jeszcze możliwość kwestionowania decyzji przenoszącej
    odpowiedzialność), wykorzystując orzeczenia NSA czy SN, które dotyczyły
    wprawdzie zaległości spółki z o.o. ale sedno sprowadzało się do tego, że
    jeżeli członek zarządu wyraził dostatecznie swą wolę wyst ąpienia ze spółki,
    wówczas nie odpowiada za jej zaległości. Przy czym to dostateczne wyrażenie
    woli to było zwykłe oświadczenie skierowane do pozostałych członków
    zarządu.... (żaden tam wpis w KRS czy RHB ani nic takiego)

    pozdrawiam
    ewka

    P.S. spróbuj jeszcze z wnioskiem o raty - maksymalnie długie; być może w
    międzyczasie urząd ściągnie zaległość z drugiego wspólnika