eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie) › Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
  • Data: 2002-05-03 08:55:32
    Temat: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    Od: Robson <r...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 02 May 2002 21:57:25 +0200, inkoguto wrote:

    > Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .onet.pl...

    > Jest to ryczaltowy 20% podatek od wszelakich "dodatków do kapitalu"
    > ludnosci, w tym odsetek od oszczednosci bankowych. Zaokraglany lub nie
    > (zaleznie od banku)
    >
    > Nie ma tu mowy o kosztach. Jedynie krezusi maja zysk z banku, reszta ma
    > straty.

    No wlasnie! Ale przeciez glowna idea istnienia podatku w cywilizowanym
    kraju jest, aby byl on naliczany od zysku, a nie od "potencjalnego zysku".
    Chociaz... co ja, glupi pisze? Przeciez firma tez musi zaplacic VAT w
    momencie wystawienia faktury, niewazne, ze nie dostala pieniedzy, czyli
    zysku notabene nie uzyskala :-(

    --

    Pozdrowienia,
    Robson